Publicerat Augusti 24, 200916 yr Insåg att jag varit medlem sedan 2005 men knappt skrivit någonting. Och inte presenterat mig heller. Nåväl - jag heter Stefan, född 1970 och bor i Luleå med fru och två barn sedan 2004. Jagar strax norr om Boden tillsammans med bla Alfie. Jag har alltid gillat att vistas i skogen och har från barnsben varit scout medan jakten kom in i livet först 1997. Har en mängd olika hobbies men jakten är på ett sätt djupare då det dels är en livsstil i den meningen att det är ett sunt och hållbart sätt att skaffa sig mat på och även ett sätt att hålla kontakten med sina rötter som människa. Därför vill jag också att mina barn skall lära sig att jaga, fiska och ta vara på det naturen ger oss. För mig är det också viktigt att även efterkommande generationer kan ha samma möjligheter och därför anser jag tex att bly inte har i naturen att göra och att rovdjur har sin plats i den svenska faunan. Något som en del kanske verkar anse vara en märklig inställning hos en jägare men jag ser inte alls några motsättningar i det. Handladdar inte ännu, men det blir nog till att börja, inte minst för att få ett större utbud med blyfria alternativ. Är i grunden gymnasielärare i samhällskunskap och historia men jobbar sedan många år med annat - förr som rektor och numer med förhandlingar och arbetsrätt. Är lite smått bilintresserad också förresten. Tja, det var väl det mesta. Många härinne känner mig redan från Robsoft, där jag hängt sedan 2002. /S
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Lite smått bilintresserad, det är som att säga att påven är lite katolik, välkommen hit Millgard, till ett vänligare och gosigare fora. /Christian
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Författare Tack så hjärtligt för det! Jo, jag tror nog att stämningen verkar lite mjukare här faktiskt.
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Tack så hjärtligt för det!Jo, jag tror nog att stämningen verkar lite mjukare här faktiskt. Tjeeena ! Det braiga stämmningen här beror på att jag är småpåve här, Kolla min gröna tass = Moderator vettu.. Jag är hård men orättvis ! Skämt åsido, kul om du blir lite aktivare med skrivandet här med.
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Välkommen. Konstigt, ditt nick påminner om någon, kommer inte riktigt ihåg vem...
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Alltid lika kul när "gamlingar" kliver ur garderoben Annars önskar jag ett hjärtligt välkomnande Millgard! Roligt att få veta att du undervisat i samhällskunskap och historia. // Samhällsvetaren Dunderklumpen