Publicerat Augusti 24, 200916 yr Jag har ett par frågor om toppfågeljakten om det är någon som roas av att besvara dem så skulle jag bli glad. 1 När på året/vintern är den bästa jakten? 2 Om jag far och jagar efter toppfågel, räcker det till med att jaga 3-5 dagar för att ha ett vettig chans till framgång? 3 Är det någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med att komma till så att säga, förfaller har svårt att hitta något vettigt? Eders vänliga men okunniga forumist/Christian
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Jag har ett par frågor om toppfågeljakten om det är någon som roas av att besvara dem så skulle jag bli glad.1 När på året/vintern är den bästa jakten? 2 Om jag far och jagar efter toppfågel, räcker det till med att jaga 3-5 dagar för att ha ett vettig chans till framgång? 3 Är det någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med att komma till så att säga, förfaller har svårt att hitta något vettigt? Eders vänliga men okunniga forumist/Christian 1. Det beror på, men i dessa trakter är senare period bättre, dvs andra halvan av december och januari ut. Kallt, fåglarna trycker i topp och försöker ta de solstrålar de kan få. 2. Det borde man kunna säga, allt givetvis beroende på terräng och tillgång på fågel. Men lägger man några dagar så har man nog några skottchanser i alla fall. 3. Skicka ett PM om du är intresserad så ordnar det sig nog skall du se.
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Jag har ett par frågor om toppfågeljakten om det är någon som roas av att besvara dem så skulle jag bli glad.1 När på året/vintern är den bästa jakten? här är det november och dec, jan är trög fågelmässigt. 2 Om jag far och jagar efter toppfågel, räcker det till med att jaga 3-5 dagar för att ha ett vettig chans till framgång? ja helt klart 3 Är det någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med att komma till så att säga, förfaller har svårt att hitta något vettigt? jag har ett gästrum och 55000 hektar att jaga på, om det låter intressant så kör vi pm eller telefon om resten. Eders vänliga men okunniga forumist/Christian