Publicerat Augusti 24, 200916 yr Författare ehnebom kommer nog snart att skriva ett långt inlägg här. Vore ju kul om någon gjorde det
Publicerat Augusti 24, 200916 yr ehnebom kommer nog snart att skriva ett långt inlägg här. Nu har jag igentligen ingen större koll på just X-bolten mer än att jag stått å porrat lite med dom på delsbovapen. Jag har dock tre stycken A-bolt, föregångaren eller vad man ska kalla den. Men skulle dom råka vara hälften så bra som A-bolten så skulle jag nog rekommendera köp endå Det jag har att säga om X-bolten är att den känns smäckrare än A-bolten, en stalker väger väl en bit under tre kilo i .30-06. Slutstycksgången är helt okej förutom nånting jag kände i läget allra längst bak (nu är jag kanske kinkig också), men jag vet inte om det var just den bössan, den kanske till och med inte ens var inoljad. Slutstycket har fått sig en genomgång och går nu också att öppna i säkrat läge om man vill det, med hjälp av en tangent. Säkringen sitter som tidigare på kolvhalsen, den enda riktiga placeringen. Öppningsvinkeln på slutstycket är fortfarande runt 60 grader vilket gör den jäkligt snabbrepeterad, jag själv skjuter 5 skott på under 5 sekunder utan större problem. I klass eller snabbare än en hyffsad Blaserskytt alltså Magasinet har fått sig en omgång på både gott och ont. Fördelen är att det har blivit ett rullmagasin vilket ger det en bra matning. Det har dock tappat magasinsluckan, på A-bolten så hängde magasinet kvar i underbeslaget när man öppnade det och kunde då ladda det fast man hade ett skott i loppet och utan att ta lös magasinet från vapnet. Det minskade också risken för att tappa det. Nu är det löstagbart ala konventionell stil, tryck på knappen å du har det i näven. Vad man gillar bäst är väl igentligen en smaksak. Precisionen sägs vara jäkligt bra för en standardbössa, och av dom tester jag har läst så verkar det stämma rätt så bra. Min 6,5`a med 6 stycken Norma jaktmatch på 80 meter Min .30-06 (med halvsliten pipa) och en slarvigt skjuten 5 skottare på 80 meter, Barnes TTSX 180 gr Min slutsats är att det är en jäkligt prisvärd och bra bössa att satsa på, och har du bara gluttat på den i tidningar så ska du åka till en affär och smeka den lite för att sedan bli kär och köpa en av varje modell
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Författare Nu har jag igentligen ingen större koll på just X-bolten mer än att jag stått å porrat lite med dom på delsbovapen. Jag har dock tre stycken A-bolt, föregångaren eller vad man ska kalla den. Men skulle dom råka vara hälften så bra som A-bolten så skulle jag nog rekommendera köp endå Det jag har att säga om X-bolten är att den känns smäckrare än A-bolten, en stalker väger väl en bit under tre kilo i .30-06. Slutstycksgången är helt okej förutom nånting jag kände i läget allra längst bak (nu är jag kanske kinkig också), men jag vet inte om det var just den bössan, den kanske till och med inte ens var inoljad. Slutstycket har fått sig en genomgång och går nu också att öppna i säkrat läge om man vill det, med hjälp av en tangent. Säkringen sitter som tidigare på kolvhalsen, den enda riktiga placeringen. Öppningsvinkeln på slutstycket är fortfarande runt 60 grader vilket gör den jäkligt snabbrepeterad, jag själv skjuter 5 skott på under 5 sekunder utan större problem. I klass eller snabbare än en hyffsad Blaserskytt alltså Magasinet har fått sig en omgång på både gott och ont. Fördelen är att det har blivit ett rullmagasin vilket ger det en bra matning. Det har dock tappat magasinsluckan, på A-bolten så hängde magasinet kvar i underbeslaget när man öppnade det och kunde då ladda det fast man hade ett skott i loppet och utan att ta lös magasinet från vapnet. Det minskade också risken för att tappa det. Nu är det löstagbart ala konventionell stil, tryck på knappen å du har det i näven. Vad man gillar bäst är väl igentligen en smaksak. Precisionen sägs vara jäkligt bra för en standardbössa, och av dom tester jag har läst så verkar det stämma rätt så bra. Min 6,5`a med 6 stycken Norma jaktmatch på 80 meter Min .30-06 (med halvsliten pipa) och en slarvigt skjuten 5 skottare på 80 meter, Barnes TTSX 180 gr Min slutsats är att det är en jäkligt prisvärd och bra bössa att satsa på, och har du bara gluttat på den i tidningar så ska du åka till en affär och smeka den lite för att sedan bli kär och köpa en av varje modell Stalkern finns i 22-250....är mycket sugen
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Författare Klart du ska ha en sån! Åsså en....å en.....å kanske en.... Jag ska fylla mitt vapenskåp med Browning produkter, byter in Erman mot en Bl22:a vilket är typ samma sak, men Erma är fel märke
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Det har varit test av X-bolt i både Svensk jakt och JoF och de var bra kritik i båda. Så det är nog inget dåligt köp iaf.