Publicerat Augusti 24, 200916 yr Hej! Till hagel har jag tittat lite på Franchi Raptor, halvautomat. Tänkte bara höra vad ni har för erfarenhet/hört rykten om den? /Mattias
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Helt okej automat, Franchi överlag har gjort jäkligt, stryktåliga och funktionssäkra automater tycker jag. Vad ska du ha den till? Jag har en Fast Black som jag är jäkligt nöjd med och "Grytjägaren" har en Fast PRO, grymma automater med väldigt låg vikt. Lättaste på marknaden, så släpar du omkring mycket på bössan så ska du välja en nån av dom istället tycker jag!
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Författare Helt okej automat, Franchi överlag har gjort jäkligt, stryktåliga och funktionssäkra automater tycker jag.Vad ska du ha den till? Jag har en Fast Black som jag är jäkligt nöjd med och "Grytjägaren" har en Fast PRO, grymma automater med väldigt låg vikt. Lättaste på marknaden, så släpar du omkring mycket på bössan så ska du välja en nån av dom istället tycker jag! Framförallt i början mycket på banan, men med tiden lär det bli en hel del jakt. Min kompis hade en sådan och han verkade väldigt nöjd med den. Ville mest bara höra mig runt, så man inte går och inhandlar något som inte är av någon bra kvalité. tack för svar Ehnebom /Mattias
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Kvaliten är det absolut inga problem med, både jag å grytjägaren har haft ett par stycken var och jag känner samt vet av ett par stycken till nöjda Franchiskyttar.
Publicerat Augusti 24, 200916 yr Författare Kvaliten är det absolut inga problem med, både jag å grytjägaren har haft ett par stycken var och jag känner samt vet av ett par stycken till nöjda Franchiskyttar. Okej tack så mycket!
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Kvaliten är det absolut inga problem med, både jag å grytjägaren har haft ett par stycken var och jag känner samt vet av ett par stycken till nöjda Franchiskyttar. Om automaterna ska jag inte uttala mig då jag inte pillat såvärst i dem, men deras brytvapen lämnar en hel del att önska i kvaliteten. De fattas en bra bit upp till de "båda på B". /T
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Därför jag påpekade att automaterna var helt okej Bockarna har en hel del problem, dels mekaniskt och dels sprucknakolvar och dåliga lödningar
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Därför jag påpekade att automaterna var helt okej Bockarna har en hel del problem, dels mekaniskt och dels sprucknakolvar och dåliga lödningar Japp, bockarnas problem torde vara välkända vid det här laget. Det är ju lite av Berettas budgetbössor.... Automaterna vet jag som sagt alldeles för lite om, men Beretta äger ju nu Benelli och Franchi så ärligt talat har jag ibland svårt att förstå riktigt vad man verkar vilja med alla dessa automater - de konkurerar ju med sig själv i stor omfattning vilket knappast kan vara särdeles effektivt. /T
Publicerat Augusti 25, 200916 yr Om automaterna ska jag inte uttala mig då jag inte pillat såvärst i dem, men deras brytvapen lämnar en hel del att önska i kvaliteten. De fattas en bra bit upp till de "båda på B"./T Bajkal och BRNO?
Publicerat September 10, 200916 yr Jag halkade hit av en tursam slump då jag letade på nätet efter en kal 20 halvautomat åt min dotter som skall ta jägarexamen. Eftersom hon är liten och lätt tänkte jag att en kal 20 skulle vara lite lättare att bära runt på och att en halvautomat skulle absorbera en bra del av rekylen och göra övnings- och jaktskyttet angenämare. Nån som provskjutit en sån här Franchi? Är den snäll i rekylen? Vad väger den?
Publicerat September 14, 200916 yr Jag halkade hit av en tursam slump då jag letade på nätet efter en kal 20 halvautomat åt min dotter som skall ta jägarexamen. Eftersom hon är liten och lätt tänkte jag att en kal 20 skulle vara lite lättare att bära runt på och att en halvautomat skulle absorbera en bra del av rekylen och göra övnings- och jaktskyttet angenämare.Nån som provskjutit en sån här Franchi? Är den snäll i rekylen? Vad väger den? Jag har aldrig provat nån men hittade detta: http://www.jaktojagare.se/se/article.php?id=320436 mvh
Publicerat September 14, 200916 yr har inte provat nån raptor men har en fast pro och en 612vsl och kan säga att jag är nöjd med dom dom få gånger jag haft eld avbrott har berott på att jag fått halm å dylikt i bössan vid kanadagås jakt anars laddar bägge om med allt jag stoppat i dom från24-50grams laddningar
Publicerat September 28, 200916 yr Jag halkade hit av en tursam slump då jag letade på nätet efter en kal 20 halvautomat åt min dotter som skall ta jägarexamen. Eftersom hon är liten och lätt tänkte jag att en kal 20 skulle vara lite lättare att bära runt på och att en halvautomat skulle absorbera en bra del av rekylen och göra övnings- och jaktskyttet angenämare.Nån som provskjutit en sån här Franchi? Är den snäll i rekylen? Vad väger den? Fast köp inte för lätt bossa till tösen den bara sparkar och lever om och blir svår svingad.