Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Garmin astro

Featured Replies

Publicerat

Hey:)

Funderar på att skaffa mig en garmin astro till min nya wachtel som kommer i vår.Vad tycker ni om den ? Funkar den bra? stämmer kartan och var hunden beffinner sig?

Jag jagar i sörmland det blir mycket korta såtar på ca.30min inte så kuperat utan ganska flack mark...

Tacksam för alla tipps och om vad ni tycker om den...:DDD

//Dovjägarn

Publicerat
Hey:)

Funderar på att skaffa mig en garmin astro till min nya wachtel som kommer i vår.Vad tycker ni om den ? Funkar den bra? stämmer kartan och var hunden beffinner sig?

Jag jagar i sörmland det blir mycket korta såtar på ca.30min inte så kuperat utan ganska flack mark...

Tacksam för alla tipps och om vad ni tycker om den...:DDD

//Dovjägarn

isåfall är det den optimala pejlen för dig skulle jag säga.

Publicerat
  • Författare
isåfall är det den optimala pejlen för dig skulle jag säga.

okey är rätt sugen på en son :rolleyes:

Publicerat

Jag har en till min finskspets och den funkar då fördjävligt bra för mitt användningsområde, och kompisarna som använder den till älghundar är också nöjda men dom har å andra sidan också inhandlat den långa antennen, och med den så får man ganska mycket bättre täkning..

Publicerat

Om du köper till Friluftskartan Pro så får du en riktigt detaljerad kartbild dessutom. GPS:en är hyfsat enkel att använda och man ser var hunden är och åt vilket håll och med vilken hastighet den rör sig.

Publicerat
  • Författare

okey tack:)

Publicerat
Om du köper till Friluftskartan Pro så får du en riktigt detaljerad kartbild dessutom. GPS:en är hyfsat enkel att använda och man ser var hunden är och åt vilket håll och med vilken hastighet den rör sig.

Jo måste hålla med att man ska köpa karta till den, men om man har råd och om man endast jagar inom en 5milsfyrkant så är det bättre att köpa den med fastighetsgränser inlagda, ;) tycker att det är synd att byagränser inte är inlagda på friluftskaran, det skulle underlätta mycket :D

Fast att köpta bägge skulle det kosta alldeles för mycket för mig i alla fall så det blev Friluftskartan för mig! men som sagt den med fastihetsgränser ser mycket bra ut..

Publicerat
Jo måste hålla med att man ska köpa karta till den, men om man har råd och om man endast jagar inom en 5milsfyrkant så är det bättre att köpa den med fastighetsgränser inlagda, :P tycker att det är synd att byagränser inte är inlagda på friluftskaran, det skulle underlätta mycket ;)

Fast att köpta bägge skulle det kosta alldeles för mycket för mig i alla fall så det blev Friluftskartan för mig! men som sagt den med fastihetsgränser ser mycket bra ut..

De som gör dessa kartor vill ju tjäna pengar. Massor med pengar :D

Publicerat

Känns lite överkurs att sätta den på en wachtel...

Hunden är ju en kortdrivare. Finns ju en uppsjö av beg snurrpejlar till riktigt bra pris.

Annars är astron en helt grym pejl!

Har en till min tax

Mvh Niklas

Publicerat
  • Författare
Känns lite överkurs att sätta den på en wachtel...

Hunden är ju en kortdrivare. Finns ju en uppsjö av beg snurrpejlar till riktigt bra pris.

Annars är astron en helt grym pejl!

Har en till min tax

Mvh Niklas

Ja men det är ju roligt att se var hunden beffinner sig och i vilka områden han har varigt så man inte missar något parti i en såt:)

Men alla tycker väll olika <_<

Publicerat

Har en Wachtel och skulle aldrig släppa honom utan pejl och då är en GPS-pejl överlägsen. Skulle hunden skada sig t.ex. få stryk av en gris är det ovärderligt att snabbt kunna hitta honom. Har stått och snurrat många gånger med en vanlig pejl när mina taxar varit nära något djupt dike eller någon annan farlig situation och man undrar vad som har hänt.

Sen har man ju eftersökssituationerna om hunden lämnar viltet när det är dött. Så har man ju chans att hitta det om man använder en GPS-pejl annars är chansen ofta rätt liten tyvärr.

\mats

Publicerat
  • Författare
Har en Wachtel och skulle aldrig släppa honom utan pejl och då är en GPS-pejl överlägsen. Skulle hunden skada sig t.ex. få stryk av en gris är det ovärderligt att snabbt kunna hitta honom. Har stått och snurrat många gånger med en vanlig pejl när mina taxar varit nära något djupt dike eller någon annan farlig situation och man undrar vad som har hänt.

Sen har man ju eftersökssituationerna om hunden lämnar viltet när det är dött. Så har man ju chans att hitta det om man använder en GPS-pejl annars är chansen ofta rätt liten tyvärr.

\mats

Okey.Juste då ärdet ju as bra att ha en gps pejl!!!!