Publicerat Augusti 28, 200916 yr HAr tänkt att köpa ett kikarsikte med fastförstoring. Ska endast användas till vakjakt, så jag vill ha så bra skymningsvärde som möjligt. Dem jag har tänkt att välj mellan är: Karlkaps 8x56 belyst 30mm tub Docter classic 8x56 belyst tub 25mm Zeiss classic 7x50 belyst tub 25mm Har ni några råd eller erfarenheter vilket av dessa tre jag ska välja??
Publicerat Augusti 28, 200916 yr HAr tänkt att köpa ett kikarsikte med fastförstoring. Ska endast användas till vakjakt, så jag vill ha så bra skymningsvärde som möjligt.Dem jag har tänkt att välj mellan är: Karlkaps 8x56 belyst 30mm tub Docter classic 8x56 belyst tub 25mm Zeiss classic 7x50 belyst tub 25mm Har ni några råd eller erfarenheter vilket av dessa tre jag ska välja?? Är du säker på att Doctern å Zeissen är 25mm....................är nästintill 100% att dom åxå är 30mm.
Publicerat Augusti 28, 200916 yr Är du säker på att Doctern å Zeissen är 25mm....................är nästintill 100% att dom åxå är 30mm. tex. Docter 8x56 L Classic Belyst SLP Kikarsikte Egenskaper: •Entubskonstruktion garanterar stabilitet och skottfasthet •Precisa rattar för klickjustering av höjd och vind •Bättre sikt även under extrema ljusförhållanden •Extremt bra ljusgenomsläpp, bästa kontrast och färgåtergivning •Varje sikte är kvalitetssäkrat innan leverans •Förseglat och kvävgasfyllt för vattentät, imfri och dammfri funktion •Komfortabel justering av ljusstyrkan Tekniska Data: •Förstoring: 8x •Objektivdiameter: 56mm •Bildvinkel: 3.0° •Synfält på 1000 m: 50m •Utgångspupill: 7.0mm •Tubdiameter: 1 tum (2,54cm) •Inställningsändring per klick: 10mm per 100 meter •Maximal Höjd/Vind Justering: 100cm på 100 meter •Relativ Ljusstyrka: 49.0 •Skymningsfaktor: 21.2 •Väderskydd: Vattentät & imtät •Storlek: 358mm •Vikt: 550 g
Publicerat Augusti 28, 200916 yr Får jag fråga en fråga som denna: Varför väljer man en fast förstoring för? Är det priset det handlar om, eller finns det någon fördel med det?