Publicerat Augusti 28, 200916 yr Efter dryga 3 år i Umeå kan man snart kanske kalla sig norrlänning. Jag och sambon ordnade jaktlicens strax innan vi flyttade upp från Uppsala. Väl här har man försökt finna några jaktmarker utan att lyckas men hade tur och sprang på en inbiten harjägare från Västerås som också har flyttat upp. Så nu har man haft nöjet att höra perfekta hardrev här i skogarna. Kommande säsong hoppas jag kunna få tag i någon mark där jag kan locka lite räv. Dottern hänger självklart med till skogs!
Publicerat Augusti 28, 200916 yr Umeåbor vet jag inte riktigt om jag skall kalla för norrlänningar men.. Roligt att det inte bara finns rabiata "naturvänner" där iaf. Välkommen!
Publicerat Augusti 29, 200916 yr Efter dryga 3 år i Umeå kan man snart kanske kalla sig norrlänning. Jag och sambon ordnade jaktlicens strax innan vi flyttade upp från Uppsala. Väl här har man försökt finna några jaktmarker utan att lyckas men hade tur och sprang på en inbiten harjägare från Västerås som också har flyttat upp. Så nu har man haft nöjet att höra perfekta hardrev här i skogarna. Kommande säsong hoppas jag kunna få tag i någon mark där jag kan locka lite räv.Dottern hänger självklart med till skogs! Välkommen . Sett ur min synpunkt så är all som bor norr om Skanör norrläningar .... //Lasse