Publicerat Augusti 28, 200916 yr Får man jaga björn med klass 1 kombi 7,57R? har för mig att jag läst att man inte får det? vet någon?
Publicerat Augusti 28, 200916 yr Det är jag ganska säker på att man får, men du får inte ha den laddad med en kula och en slug. Likadant med drilling.
Publicerat Augusti 28, 200916 yr Författare Det är jag ganska säker på att man får, men du får inte ha den laddad med en kula och en slug. Likadant med drilling. jaja så det är sluggen man inte får ha? ska ut imorgon och jaga fågel där det har setts björn därav frågan=)
Publicerat Augusti 29, 200916 yr Ta med dig ett par grovhagel om det blir närkontakt, eller slug som andra skott, men första skottet ska vara med kulan.
Publicerat Augusti 29, 200916 yr Personligen hade jag inte jagat björn med kombi... Det är det enda viltet som jag verkligen känner behovet av att kunna ladda om snabbt! Jösses vad en björn kan rusa till efter första skottet... Men det är en klockren försäkring vid fågeljakt!!!
Publicerat Augusti 29, 200916 yr Får man jaga björn med klass 1 kombi 7,57R? har för mig att jag läst att man inte får det? vet någon? Visst får du det! Om det är klokt är en annan sak... är man kall nog att vänta tills det blir närkontakt med haglet så fyller väl hagepipan för all del sin funktion ändå. De flesta björnar skjuts på avstånd där de hur som helst hinner fram till skytten även för perfekta hjärt-lungträffar, om de kommer på den tanken och fattar var skytten finns. Stå still och var tyst, mao!
Publicerat September 2, 200916 yr Jag kör med kombi på björn, fast visserligen två kulpipor o en hagel. Känner mig väldigt trygg med det, och det har fungerat hittills.