Publicerat Augusti 28, 200916 yr Hej Jag vill byta kolv på min tikka. Undrar om någon här vet vart jag kan få tag på en syntetkolv till den. /Tobfag
Publicerat September 4, 200916 yr VAD HAR DU FÖR KOLV IDAG?? En sådan som han vill byta mot en syntetkolv?
Publicerat September 5, 200916 yr En sådan som han vill byta mot en syntetkolv? Jag har aldrig sett några 3-handstillverkade stockar till dessa Tikkor. Det finns till M65 (McMillan) men inte senare "plastgenerationer" (med plast i underbeslag, magasin, slutstycksbussningar och f-n vet var) Däremot fanns en orginal "All Weather" modell med en ganska skranglig plaststock. Den stocken kanske går att få tag på från generalagenten som reservdel??? Annars kan ju Boberg säkert kopiefräsa en fin laminatstock utifrån din orginalstock, snyggare än plast och lika väderstabilt! mvh / Matti
Publicerat September 5, 200916 yr Jag har en All-Weather och den kolven upplever inte jag som skranglig inte om man jämför med T3 eller många andra i den prisklassen. Mcmillan gör kolvar för M695:an har fått svar från dom tidigare. Tex A3,A5 samt alla sako modeller går att få med 695 inpassning. Jag är själv ute efter en Laminatkolv, helst original, men det är inte så många sålda i sverige verkar det som. Boberg har också kolvar till 695:an
Publicerat September 18, 200916 yr Författare Någon som vet vad en Boberg laminatkolv skulle gå på i färdigt skick?