Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grävling

Featured Replies

Publicerat

Var ute i kväll framförallt för att se om man kunde plocka en gris. Sedan efter en timmes väntan utan något annat än rådjur så såg jag en grävling springa på långt håll. Den sprang upp i skogen, då tänkte jag att det inte skulle bli något den kvällen. När jag var på väg att gå hem så såg jag något litet röra sig på åkern. Tog bössan och kollade i kikaren, såg att det var en grävling. Hittade en skön skjutställning i tornet och väntade på att den skulle ställa sig ordentligt. Skottet gick och det kändes bra. Stegade fram till skottplatsen och det var ca 80 meter, den låg precis där jag sköt mot den så den dog snabbt och bra. Skottet satt där det skulle.

Det kändes bra, det var min första grävling och det är alltid bra för viltvården!

Slänger in bilder på den stora besten B)

IMG_1436.jpg

IMG_1437-1.jpg

Publicerat

App app app, skjuta grävling utan ställande hund är ju som att jaga gris med stövare B)

Grattis iaf ;)

Publicerat
  • Författare
App app app, skjuta grävling utan ställande hund är ju som att jaga gris med stövare B)

Grattis iaf ;)

Jo det stämmer ju! ;) Får hem en västlaika här bara om någon vecka så om ett år ligger grävlingarna risigt till ^_^

Publicerat
App app app, skjuta grävling utan ställande hund är ju som att jaga gris med stövare :D

Grattis iaf :wub:

Kan inte annat än hålla med. :D

Publicerat

Nu är ni taskiga (även om jag håller med om att ställande hund på grävling är da shit)

Grattis Calle, bra jobbat man ska alltid vara vaksam när man är i skogen.

/Lasse

Publicerat
Nu är ni taskiga (även om jag håller med om att ställande hund på grävling är da shit)

/Lasse

Nej vi är inte taskiga. Killen har ju redan sett ljuset. :D Han har ju t.o.m beställt rätt ras. :wub:

Publicerat
Nej vi är inte taskiga. Killen har ju redan sett ljuset. ;) Han har ju t.o.m beställt rätt ras. B)

Sant :lol:

/Lasse

• 2 weeks later...
Publicerat

Årets första Grävling.

post-906-1252402945_thumb.jpg

Mvh.

• 3 weeks later...
Publicerat

hejhej.

undrar om någon har något bra tipps på hur man ska lura in grävlingen i fällan ? och vart man ska ställa den.

vi har hittat ett grävlings gryt just nu står den där i närheten..

och går det bra den hära årstiden, eller vilken tid är bäst ?

Publicerat
hejhej.

undrar om någon har något bra tipps på hur man ska lura in grävlingen i fällan ? och vart man ska ställa den.

år inget proffs men tästa ägg och kött rester mm allt går, men kom igåg täck golvet på fällan.

annars finns de nått som heter terrier o spett samt spets/stövere med grävlings intresse :wub:

Publicerat
hejhej.

Ägg, bröd och honung i en salig röra brukar funka för mig, om du har tillgång till tex ett helt skrov från en grillad kyckling så fungerar det också bra...

/Håkan H

Publicerat

okej tack för tipset blir att testa det B)