Publicerat Augusti 29, 200916 yr Var ute i kväll framförallt för att se om man kunde plocka en gris. Sedan efter en timmes väntan utan något annat än rådjur så såg jag en grävling springa på långt håll. Den sprang upp i skogen, då tänkte jag att det inte skulle bli något den kvällen. När jag var på väg att gå hem så såg jag något litet röra sig på åkern. Tog bössan och kollade i kikaren, såg att det var en grävling. Hittade en skön skjutställning i tornet och väntade på att den skulle ställa sig ordentligt. Skottet gick och det kändes bra. Stegade fram till skottplatsen och det var ca 80 meter, den låg precis där jag sköt mot den så den dog snabbt och bra. Skottet satt där det skulle. Det kändes bra, det var min första grävling och det är alltid bra för viltvården! Slänger in bilder på den stora besten
Publicerat Augusti 29, 200916 yr App app app, skjuta grävling utan ställande hund är ju som att jaga gris med stövare Grattis iaf
Publicerat Augusti 29, 200916 yr Författare App app app, skjuta grävling utan ställande hund är ju som att jaga gris med stövare Grattis iaf Jo det stämmer ju! Får hem en västlaika här bara om någon vecka så om ett år ligger grävlingarna risigt till
Publicerat Augusti 31, 200916 yr App app app, skjuta grävling utan ställande hund är ju som att jaga gris med stövare Grattis iaf Kan inte annat än hålla med.
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Nu är ni taskiga (även om jag håller med om att ställande hund på grävling är da shit) Grattis Calle, bra jobbat man ska alltid vara vaksam när man är i skogen. /Lasse
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Nu är ni taskiga (även om jag håller med om att ställande hund på grävling är da shit)/Lasse Nej vi är inte taskiga. Killen har ju redan sett ljuset. Han har ju t.o.m beställt rätt ras.
Publicerat Augusti 31, 200916 yr Nej vi är inte taskiga. Killen har ju redan sett ljuset. Han har ju t.o.m beställt rätt ras. Sant /Lasse
Publicerat September 28, 200916 yr hejhej. undrar om någon har något bra tipps på hur man ska lura in grävlingen i fällan ? och vart man ska ställa den. vi har hittat ett grävlings gryt just nu står den där i närheten.. och går det bra den hära årstiden, eller vilken tid är bäst ?
Publicerat September 28, 200916 yr hejhej. undrar om någon har något bra tipps på hur man ska lura in grävlingen i fällan ? och vart man ska ställa den. vi har hittat ett grävlings gryt just nu står den där i närheten.. och går det bra den hära årstiden, eller vilken tid är bäst ? år inget proffs men tästa ägg och kött rester mm allt går, men kom igåg täck golvet på fällan. annars finns de nått som heter terrier o spett samt spets/stövere med grävlings intresse
Publicerat September 28, 200916 yr hejhej. undrar om någon har något bra tipps på hur man ska lura in grävlingen i fällan ? och vart man ska ställa den. vi har hittat ett grävlings gryt just nu står den där i närheten.. och går det bra den hära årstiden, eller vilken tid är bäst ? Ägg, bröd och honung i en salig röra brukar funka för mig, om du har tillgång till tex ett helt skrov från en grillad kyckling så fungerar det också bra... /Håkan H