Publicerat Augusti 30, 200916 yr Erik Nilsson är namnet, 34 år från Skellefteå. Jag har växt upp med jakten och tog jägarexamen när jag var 16, men då bodde jag i Uppsala så det blev inte jagat allt för mycket. Men farsgubben är från Arvidsjaur, så på höstarna tillbringades nån vecka där. Efter jag slutat högstadiet som jobbade jag ett år på en jakt och fiskebutik i Uppsala som hette Husbergs eftr. Gammal klassisk butik som funnits i över 100 år, tyvärr lades den senare ner. Tiden där var häftig för en 16 åring som i stort sett inte tänkte på något annat än flugfiske, jakten kom senare. När jag var 18 började jag läsa jakt och viltvård på Vindelns folkhögskola, 3 år blev det. Lärde mig en del, jagade desto mer. Jag jagar allt utom älg, älgjakt för mig handlar mer om averkning än jakt, men vem vet, det kanske ändras lite nån gång. Jag är en klassisk allmogejägare om de finns kvar, jag har min gevär för jakt, inte för att visa upp. De är billiga, skitiga och har sikten som duger. Men jag har ännu inte missat ett vilt pga av gevären. Jakten är för mig min livsnerv, den totala avkopplingen från jobb och bekymmer. Sen att jakten inte alltid i sig är så avkopplande är en annan sak. Bor i Båtvik/Yttervik söder som Skellefteå. Namnet då? Kommer från min tid i KU (kommunnistisk ungdom), sen dess har det levt kvar.
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Tjena Erik! Kul att jag får vara före dig på ett forum nu då Jag tycker fortfarande att jag bör hälsa på och jaga lite i höst. Frugan är sugen på att följa med och se lillan med. Lillefar är verkligen en far nu, för i mars(?) iår föddes en liten dotter till honom och hans hona! Lilla lovis =)
Publicerat Augusti 30, 200916 yr Jag får väl också hälsa dig välkommen hit! Tyckte att du lämnade bockpasset lite väl tidigt i kväll? stötte en älgko med kalv då jag smög ner till kanoten så jag trodde att du skulle få dom i knä't men dom vände soch passerade mig på fint hagelhåll varför händer aldrig sånt på älgjakten? Det blev inga ankor för min del, satt til 21:30 men inte en endaste anka i sikte trots fina förhållanden Bara att nöta på, skam den som ger sig
Publicerat September 1, 200916 yr Författare Tack för alla välkomnanden, en del av er är ju bekanta från "den andra sidan av kanten".