Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Magasin till Husqvarna 8x57?

Featured Replies

Publicerat

Undrar om det finns magasin och vart man köper dom isåfall?

Passar det från andra modeller?

Skulle vilja slippa nuvarande beslaget. :lol:

Finns det redan en tråd om detta så har jag missat den totalt. Spenderat morgonen till att söka men inte hittat något.

Mvh.

post-3307-1251705115_thumb.jpg

Publicerat
Undrar om det finns magasin och vart man köper dom isåfall?

Passar det från andra modeller?

Skulle vilja slippa nuvarande beslaget. ;)

Finns det redan en tråd om detta så har jag missat den totalt. Spenderat morgonen till att söka men inte hittat något.

Mvh.

vet inget om magasinet men jag undrar var du köpt stocken?

mvh//pelle

Publicerat

Måste först säga att du gjort ett fantastiskt bra kaliberval! :wub:

På min bössa finns det tyvärr ingen löstagbar magasinbotten, utan jag måste ta ut patronerna med hjälp av slutstycket... Fast det går ju göra som en annan lite konstig prick här i närheten skjuta ut alla kulor efter man laddat bössan med dem en(!) gång... :wub:

Vad är det för modell på mekanismen? m96 eller m98?

Publicerat

Jag byggde om mitt underbeslag till gångjärn och "Sako-knapp" för öppning. Sen så sprang jag på ett stålunderbeslag till en 1600 som passade som jag använder istället.

Bry er inte över stocken, jag köpte bössan för den hade en oborrad inte mycket skjuten mekanism. Synd bara att gubben inte verkade äga en mejsel som passade i skruvarna. :D

www.skogssmurf.st/underbeslag1.jpg

www.skogssmurf.st/underbeslag2.jpg

Publicerat
  • Författare
Måste först säga att du gjort ett fantastiskt bra kaliberval! :D

Valde inte. Jag fick bössan av min sambos farbror OM jag klarade Jägarexamen ;) <------

Vad är det för modell på mekanismen? m96 eller m98?

m98 <------

vet inget om magasinet men jag undrar var du köpt stocken?

mvh//pelle

Midway dock har dom höjt priset med 200:- sen dess. :(

Tack för svaren.. Det där med gångjärn verkar någorlunda vettigt, men blir inte fjädern ivägen endå?

Men hörrni, nog fasen måste det finnas ett magasin som passar? Är de bökigt att göra ett själv tror ni?? :D

Publicerat

Bössor med fast öppningsbart magasin brukar ha gångjärn på detta sätt och det är något ivägen.

Det finns fasta magasin till M98 men jag tror man är hänvisad till radmagasin som är smalare o ryms i lådans öppning. Kryssmagasin skulle jag tro att de kräver att man öppnar botten i lådan.

http://www.sporterexpress.com/product_info...products_id=255

Publicerat
Bössor med fast öppningsbart magasin brukar ha gångjärn på detta sätt och det är något ivägen.

Det finns fasta magasin till M98 men jag tror man är hänvisad till radmagasin som är smalare o ryms i lådans öppning. Kryssmagasin skulle jag tro att de kräver att man öppnar botten i lådan.

jag har haft löstagbart kryss magasin till min m98. köpt i usa och det var inte dyrt heller.

minns dock inte vart jag köpte det då det var ett tag sedan men lite googling borde hitta det för det var så jag hittade det.

Publicerat

Jo jag har för mig att jag sett kryssmagasin någonstans. Men måste det inte bort en del gods i nere i lådan då?

Mikael

Publicerat
Jo jag har för mig att jag sett kryssmagasin någonstans. Men måste det inte bort en del gods i nere i lådan då?

Mikael

nej det var bara att ta bort underbeslaget med fjäder och allt, magget stack ut en del, det var det ända dåliga med magasinet.

Publicerat
  • Författare

Det där från sporterexpress, är det något du provat?

Är det samma funktion vad gäller "löstagningen" ? dvs. Tryck in, dra mot avtryckaren ?

och passar den verkligen, så inte det är något som Maddog skriver, att magget sticker ut lite?

Mvh.

Publicerat

Jag har aldrig provat eller ens kikat närmare på de. Vet bara att det finns eftersom jag själv har en 648 som jag pulat lite med o kikat på vad som finns att tillgå för skoj.

Jag gjorde ju som på fotot med ledad magasinbotten för att sedan hitta ett passande 1600 underbeslag i stål.