Publicerat September 1, 200916 yr http://hbl.fi/text/inrikes/2009/8/31/w31464.php#8666 herskutis härskuti nog orkar dom hålla på hela tiden
Publicerat September 1, 200916 yr *suck* Lider med ålänningarna och är glad så länge vi får ha vår skyddsjakt ifred. Roligt uttalande att man inte skulle få ha vettar pga direktivet, de får gärna peka ut den paragrafen.
Publicerat September 2, 200916 yr Författare *suck* Lider med ålänningarna och är glad så länge vi får ha vår skyddsjakt ifred.Roligt uttalande att man inte skulle få ha vettar pga direktivet, de får gärna peka ut den paragrafen. dom fösöker så gott dom kan att sätta käppar i hjulen...
Publicerat September 2, 200916 yr Nå.. Vi skjuter dom i vilket fall som helst.. Så må dom hålla på! Skarven har förstört våran skärgård otroligt mkt senaste 10 åren så dom kan inte få fortsätta med det! Det är ju för fan en HAVSfågel som nu kommit in i insjöarna! = INTE BRA
Publicerat September 2, 200916 yr Är det någon (vettig) människa som begriper vad det är som gör skarven till en sådan värdefull och skyddsvärd fågel? Den hör ju inte hemma här. Från början kommer den väl från Asien om jag inte minns fel.
Publicerat September 7, 200916 yr Är det någon (vettig) människa som begriper vad det är som gör skarven till en sådan värdefull och skyddsvärd fågel? Den hör ju inte hemma här. Från början kommer den väl från Asien om jag inte minns fel. precis såvitt jag kan förstå är den inplanterad i holland på 16-1700 talet nångång å hur f-n kan den då vara skyddsvärd?
Publicerat September 7, 200916 yr Birdlife, jag säger bara birdlife De har inte gjort mycket gott för våran holme! Blev nästan stolt, då det var "stohej" i pressen om att en markägare körde bort birdlife fågelskådare för att de enligt han störde häckande fåglara. Sen uttalade sig vår viltvårdsintendent om att han förstod markägarens agerande, då birdlife inte direkt gjort skärgårdsborna någon nytta!