Publicerat September 1, 200917 yr Om man ska röka gåskött kan man då frysa in det direkt och ta fram det och röka? Ska röka bröstet på en som dog nyss men rökningen kommer ske senare.
Publicerat September 1, 200917 yr Hej, det kött vi har rökt har varit fryst före även gåskött,, Låt det tina upp och sedan saltspruta det, röka det i ca70-80 grader, hur länge vet jag inte,, Det brukar vara min pappa som röker köttet,, det blir mycket bra. Att röka älg hjärta blir mycket gott,, Lycka till,,
Publicerat September 1, 200917 yr Frys inte in det direkt, häng fågeln eller låt köttet ligga i kylen minst 40 dygnsgrader före frysen, annars drar det ihop sig och blir torrt vid rökningen.
Publicerat September 2, 200917 yr Författare Frys inte in det direkt, häng fågeln eller låt köttet ligga i kylen minst 40 dygnsgrader före frysen, annars drar det ihop sig och blir torrt vid rökningen. För sent ska låta den jag sköt nu på morron hänga får man se skillnaden.
Publicerat September 2, 200917 yr För sent ska låta den jag sköt nu på morron hänga får man se skillnaden. Ja gör det, ta bilder också..