Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Foder

Featured Replies

Publicerat

Tänkte gå över från allehanda märken på stormarknadernas hyllor till att välja något premiumfoder med inriktning på aktiva hundar som det vackert brukar stå på säckarna.

Tittade lite på Sportsmans Pride först men tydligen har dom ändrat receptet i samband med nån ny aktör som säljer det i Europa eller nåt i den stilen så det lämnade jag utanför tankarna....

Eukanubas Working & Endurance har jag hört ska vara bra foder, men mest är jag jävligt nyfiken på Magnusson Petfood Meat & Biscuit - Work http://www.hundmat.com/helfoder-meat-biscuit/16 tycker jag låter inressant, inte minst med leverans som ingår i priset!

Ja, vad kör ni med, eller vad har ni för tankar om mina tankar...

Btw: det handlar om en 4-årig tik av Wachtelkaraktär ;)

Publicerat

Jag tester just nu Eukanuba Professional Everyday, heter det. Hon verkar då gilla det och mår bra av det. Om jag inte fått erbjudande via Jägarförbundet så hadde jag nog inte testat detta foder.

Publicerat
  • Författare
Jag tester just nu Eukanuba Professional Everyday, heter det. Hon verkar då gilla det och mår bra av det. Om jag inte fått erbjudande via Jägarförbundet så hadde jag nog inte testat detta foder.

Okay, såg något i deras folder om att det såldes till uppfödare och jägare typ...

Har inte sett till nåt erbjudande, inte som jag reagerat på iaf, var det nåt hemskick eller? ska spana lite på hemsidan...

Publicerat
Okay, såg något i deras folder om att det såldes till uppfödare och jägare typ...

Har inte sett till nåt erbjudande, inte som jag reagerat på iaf, var det nåt hemskick eller? ska spana lite på hemsidan...

Fick det med häftet som följer med medlemskortet. Tror det var begränsad tid det gällde. Det var en ren slump jag såg detta. Var på en djurafär och såg en massa hundmat och nått om medlemskap i Jägarförbundet.

Publicerat

Jag kör uteslutande med Fodax färskfoder. Kanonfoder som inte kostar skjortan. Lite mer jobb men egentligen inte så farligt, en frys och en låda man tar in mat i å har i kylen som räcker några dagar. Så slipper man tina varje gång..

Publicerat

Jag använder Eukanuba Professional High Activity, fungerar utmärkt. Kräver dock att hundarna aktiveras rejält. Ökar doseringen under jakten. Jag har funderat på att byta till svenskt märke, men har använt Eukanuba sedan första hunden för 25 år sedan så det krävs lite ställtid ;)

Vad gäller Eukanubas jägarerbjudande kan du säga till på försäljningsstället att du är jägare och medlem (medlemsnummer krävs). Jägarsäckarna är 20 kg och var femte är gratis.

Publicerat
Tänkte gå över från allehanda märken på stormarknadernas hyllor till att välja något premiumfoder med inriktning på aktiva hundar som det vackert brukar stå på säckarna.

Tittade lite på Sportsmans Pride först men tydligen har dom ändrat receptet i samband med nån ny aktör som säljer det i Europa eller nåt i den stilen så det lämnade jag utanför tankarna....

Eukanubas Working & Endurance har jag hört ska vara bra foder, men mest är jag jävligt nyfiken på Magnusson Petfood Meat & Biscuit - Work http://www.hundmat.com/helfoder-meat-biscuit/16 tycker jag låter inressant, inte minst med leverans som ingår i priset!

Ja, vad kör ni med, eller vad har ni för tankar om mina tankar...

Btw: det handlar om en 4-årig tik av Wachtelkaraktär :D

Trist med Sportsmans, har använt det i många år & varit kanonnöjd! Gamla Sportsmans importeras inte längre till Europa p.g.a njugga regler från EU vad gäller GMO-gröda, 4 containrar fick gå i retur till USA p.g.a SPÅR av genmodifieradfmajs i några säckar som skulle importeras til Finland - ERGO, tillverkaren avstår export till Europa då det kalaset blev VÄLDIGT DYRT för dem.

Importöeren av Sportsmans Aramis Trading säljer nu i stället ett snarlikt men ändå bättre foder, bättre så till vida att det innehåller högvärdigt protein från bl.a lax som heter PRO Formance vilket rekommenderas varmt. Detta foder är tillverkat i Storbrittanien och uppfyller samtliga EU-direktiv.

Publicerat

Ja vi använde också Sportsmans Pride till våra hundar.

Men säg den lycka som vara för evigt...

Testar nu erbjudandet från SJF ang Eukanubas foder.

Vet i dagsläget inte hur det går ännu.

Vi letar efter ett foder utan vete, havre korn etc.

Gillar inte att ge hundarna sån mat... :D

Publicerat

Jag använder Carriers Kyckling och ris till mina vovvar, funkar riktigt bra.

Publicerat

Jag ger Royal Canin energy 4300. Han är kanonfin i hull, päls och mage. Har dock tappat lite hull nu under jakten, så jag ångrar att jag inte körde in honom på 4800 istället... lite sent nu men nästa år blir det nog till att övergå till det i god tid innan jaktsäsongen. :D

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Fick rabatthäftet från Eukanuba häromdan så nu köpte jag deras Eweryday till förmånligt pris, men också deras Working & Endurance för att ha under jaktsäsongen, hoppas det blir bra, Sally verkade iaf. gilla det till smaken som det verkade i går kväll.

www.severa.se