Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur viktigt är Break-In?

Featured Replies

Publicerat

Som sagt hur viktigt är detta moment, om man säger att man bara skall jaga med bössan och skyttet handlar om max 150m?

Visst skjuter jag in bössan men jag har ju inte gjort det riktigt så noga som det står i brek-in tråden.

Mvh Martin

Publicerat
Som sagt hur viktigt är detta moment, om man säger att man bara skall jaga med bössan och skyttet handlar om max 150m?

Visst skjuter jag in bössan men jag har ju inte gjort det riktigt så noga som det står i brek-in tråden.

Mvh Martin

enligt mig inte viktigt alls sköter man bara rengörningen så.

Publicerat

Jag gjorde (nästan) exakt som det stod i tråden med min nya Sako, men jag älskar att panga så att dra 150 plugg i rent inskjutningssyfte var bara ren och skär fröjd B)

Tror dock att det är mer relevant med en långhållsrigg men har inga fakta att basera detta på.

Publicerat
enligt mig inte viktigt alls sköter man bara rengörningen så.

Just det. Med en riktig break-in blir rengörningen SÅÅÅ mycket lättare vilket i sin tur gör att pipan håller för fler skott.

Publicerat

Det är bara att konstatera att när det gäller break in och även rengöring av pipan i allmänhet finns det rätt många olika idéer, teorier och uppfattningar beroende på vem man frågar.

Mycket har att göra med vilken kvalité det är på pipan.

Turisten, jag hänger inte riktigt med på sambandet mellan en enkel rengöring och en längre livstid på pipan?

Det gäller nog att fortsätta med de rutiner som man tror på :lol:

Henrik

Publicerat

Jag instämmer med flera av de ovanstående svaren,

för mig ligger sanningen i om vapnet skjuter väl dvs enligt vad jag har etablerat som bas.

break in på fabrikspipor sägs underlätta rengörningen, jag vet inte har aldrig haft en ny fabrikspipa att experimentera med.

/Chris

Publicerat
Det är bara att konstatera att när det gäller break in och även rengöring av pipan i allmänhet finns det rätt många olika idéer, teorier och uppfattningar beroende på vem man frågar.

Mycket har att göra med vilken kvalité det är på pipan.

Turisten, jag hänger inte riktigt med på sambandet mellan en enkel rengöring och en längre livstid på pipan?

Det gäller nog att fortsätta med de rutiner som man tror på ;)

Henrik

Om rengörningen är enkel och snabb blir den oftare och bättre gjord, det är så jag resonerar. Regelbunden rengörning förlänger pipans livslängd (eller har jag fel?).