Publicerat September 4, 200916 yr Moro! Jag är en 27-årig man från Finland som har just flyttat till Skåne. Jag studerar i Malmö(miljövetenskap) men bor i Lund. Jag gjorde min finska jaktkortet när jag var 10 år gammal, så det börjar mina artonde jaktår. Vad kommer mina jaktintresse jag är allatäre som jagaren. Men mesta jag gillar jaga fåglar som änder, gäss, duvor, svart- och vitfåglar med bulvaner. Stora intressant är också locking av änder och gäss och lockpipor. Rävjakten är fantastisk. Olika slags lockutrustningar finns från min skåp, kanske för mycket... Jag har haft vorsteh men nu jag bara drömmar om egen jakthund. Just nu väntar jag att få mina vapener från Finland till Sverige att kan börja jaga här också. Det tar mycket tid och nerpressen . Den andra frågan är jaktområden och finns det, men hoppas det blir klart. Jag brukar skjuta lerduvor också. Den nya passion är compakt sporting, men trap, skeet osv. fungerar på mig. Viltvård behöver alla jägarens vardag och det är intressant. Jag har uppfödd raphönor, fasaner när jag var yngre. ps. Om det finns marker för predatorjagaren eller någon kan bjuda hjälp till "ny jagaren" i Skåne maila gärna: realextreme( at )lycos( . )com (tecknet ersätte av spämming) Tack ja kiitos!