Publicerat September 7, 200916 yr Jag har en browning dubble automatic som fungerar hur bra som helst. Det är bara ett problem. Den vill inte ladda om lättare laddningar. Från us5 och uppåt funkar det bra. Men under de så funkar de inte alls bra. Den laddar inte om. Vilken är ett stort irittations moment på lurduvebanan. Jag skjuter och måste sedan ladda om förhand. Det funkar ju inte om man ska skjuta dubblerer. Så finns det något jag kan göra för att få det att ladda om bättre? //Jakttoffe
Publicerat September 7, 200916 yr Hagelgrovleken brukar inte ställa till några problem däremot laddvikterna. 24 grams laddningar fanns överhuvudtaget inte att tillgå när de flesta av våra hagelbössor tillverkades och man behöver en ganska ny bössa för att vara säker på att det ska fungera utan modifikation som att byta rekylfjädrar eller liknande. Även nyare halvautomater måste man vara lite mera noggrann med underhållet på för att de ska fungera utan bekymmer. Låt någon smed titta på bössan, eventuelld kan en mjukare rekylfjäder lösa ditt problem.
Publicerat September 8, 200916 yr Jag har en browning dubble automatic som fungerar hur bra som helst. Det är bara ett problem. Den vill inte ladda om lättare laddningar. Från us5 och uppåt funkar det bra. Men under de så funkar de inte alls bra. Den laddar inte om. Vilken är ett stort irittations moment på lurduvebanan. Jag skjuter och måste sedan ladda om förhand. Det funkar ju inte om man ska skjuta dubblerer. Så finns det något jag kan göra för att få det att ladda om bättre?//Jakttoffe Nu är den som sagts inte gjord för vare sig 24 eller 21 gramsladdningar - US kan du skita i. Men det är en Browning - och per definition alltid både fungerande och fulländad. 1. Gör den ordentligt ren, av med förstocken och gör ren rekylbromsen - smöj med siliconolja. 2. Byt patrontillverkare - ibland är det det lilla man behöver göra De Browning DA jag pillat i har alltid funkat med allt jag petat i dem. Men för vad du nu än gör - klipp inga fjädrar! Det kan en bilmekaniker göra, vettigt folk väljer den andra vägen.... /T
Publicerat September 8, 200916 yr Författare Sitter och smörjar upp den för fullt nu. Ska test skjuta sen om den funkar bättre med 24 grams hagel
Publicerat September 8, 200916 yr Ska man kapa fjäder så ska man bara ha den till övningsskytte. Risken är att slutstycket bottnar och förstör någonting i lådan med vanliga laddningar. Bättre är att skaffa en fjäder som är avpassad för de lättare patronerna. Det är dessutom inget man ska göra själv.
Publicerat September 8, 200916 yr Författare Nu funkar det perfekt. Omladdnings mekaniken var snustorr men nu e glatt och fint igen
Publicerat September 8, 200916 yr Ska man kapa fjäder så ska man bara ha den till övningsskytte. Risken är att slutstycket bottnar och förstör någonting i lådan med vanliga laddningar. Bättre är att skaffa en fjäder som är avpassad för de lättare patronerna. Det är dessutom inget man ska göra själv. Det är en Browning, då behöver man inte göra sådana vandalingrepp..... /T
Publicerat September 8, 200916 yr Nu funkar det perfekt. Omladdnings mekaniken var snustorr men nu e glatt och fint igen Ja, det är en Browning. De funkar alltid - om man är en kompetent användare dvs..... /T