Publicerat September 8, 200916 yr Hej! Jag ska göra skytteprov för hagel och grundprov i kula den 16 september. Jag undrar om någon har några tips som jag bör tänka på. jag undrar även om ni har några tips om några jägarmässiga skjutstöd? //Joel.
Publicerat September 8, 200916 yr Hej!Jag ska göra skytteprov för hagel och grundprov i kula den 16 september. Jag undrar om någon har några tips som jag bör tänka på. jag undrar även om ni har några tips om några jägarmässiga skjutstöd? //Joel. Tjena. Lerduvorna är ju ganska simpla. Brukar va sakta utåt gående. När du skjuter på älgen så använd skjutkäpp om dom har?
Publicerat September 8, 200916 yr Tjena. Lerduvorna är ju ganska simpla. Brukar va sakta utåt gående. När du skjuter på älgen så använd skjutkäpp om dom har? Får man verkligen ha skjutkäpp när man skjuter upp för jägareexamen? Andreas
Publicerat September 8, 200916 yr Hej!Jag ska göra skytteprov för hagel och grundprov i kula den 16 september. Jag undrar om någon har några tips som jag bör tänka på. jag undrar även om ni har några tips om några jägarmässiga skjutstöd? //Joel. Tjena joel! är det högviltprov också?
Publicerat September 8, 200916 yr Tjena. Lerduvorna är ju ganska simpla. Brukar va sakta utåt gående. När du skjuter på älgen så använd skjutkäpp om dom har? Man får inte ha käpp på examen, bara när man tar märken
Publicerat September 8, 200916 yr Hej!Jag ska göra skytteprov för hagel och grundprov i kula den 16 september. Jag undrar om någon har några tips som jag bör tänka på. jag undrar även om ni har några tips om några jägarmässiga skjutstöd? //Joel. Jag fick skjuta upp med en beretta som hade såååå fel drop, så ta en stund och välj rätt bössa för dig om det finns fler att välja på.
Publicerat September 9, 200916 yr Författare Tjena joel! är det högviltprov också? nix, alla prov utom högvilt.
Publicerat September 9, 200916 yr Mitt tips är att fråga instruktörerna hur de vill att du genomför proven. Hänvisa till internet och säg "jag har fått berättat så många versioner av skjutproven, så berätta gärna hur ni vill ha det här så att det inte blir något fel".
Publicerat September 9, 200916 yr Man får inte ha käpp på examen, bara när man tar märken Du får visst använda dig av käpp på uppskjutningen. Käppen räknas som ett jägarmässigt stöd, tex pinne i skogen. Vi hade ett borstskaft. På grundprov kula får du också använda käpp vid jägarmässig precision's skjutning. Annars är proven ganska enkla, tänk bara på säkerheten hela tiden. Var extra noggrann och visa provförättaren att du förstått säkerheten. Annars ska allt vara lungt! LYCKA TILL! /MÅ
Publicerat September 10, 200916 yr Författare Du får visst använda dig av käpp på uppskjutningen. Käppen räknas som ett jägarmässigt stöd, tex pinne i skogen. Vi hade ett borstskaft. På grundprov kula får du också använda käpp vid jägarmässig precision's skjutning.Annars är proven ganska enkla, tänk bara på säkerheten hela tiden. Var extra noggrann och visa provförättaren att du förstått säkerheten. Annars ska allt vara lungt! LYCKA TILL! /MÅ Tack. Låter bra, det känns väldigt bra inför det här. Det enda som känns osäkert är just avståndsbedömningen och möjligtvis duvskyttet. Sen så är man väl lite smårädd att man ska göra nått dumfel med säkerheten så att allt skiter sig, men det ska nog gå.
Publicerat September 10, 200916 yr Tack.Låter bra, det känns väldigt bra inför det här. Det enda som känns osäkert är just avståndsbedömningen och möjligtvis duvskyttet. Sen så är man väl lite smårädd att man ska göra nått dumfel med säkerheten så att allt skiter sig, men det ska nog gå. Under promenaden är sunt förnuft din bästa följeslagare.
Publicerat September 11, 200916 yr Tack.Låter bra, det känns väldigt bra inför det här. Det enda som känns osäkert är just avståndsbedömningen och möjligtvis duvskyttet. Sen så är man väl lite smårädd att man ska göra nått dumfel med säkerheten så att allt skiter sig, men det ska nog gå. Försök att ta duvorna tidigt medan de fortfranade stiger. Då har du lättare att få ner dem... Avståndsbedömningen var jag orolig för också, men det visade sig vara ganska enkelt... Stega lite avstånd när du är ute och går och försök tala om hur långt det är till exempelvis nästa lyktstolpe eller ett visst träd. Det var på mitt hagelprov förra året tämligen uppenbart vilka mål som var skjutbara.
Publicerat September 11, 200916 yr Hej!Jag ska göra skytteprov för hagel och grundprov i kula den 16 september. Jag undrar om någon har några tips som jag bör tänka på. jag undrar även om ni har några tips om några jägarmässiga skjutstöd? //Joel. Lycka till med skjutningen! Tänk på att ta det lugnt och inte stressa iväg skotten, det är lättare att träffa då.
Publicerat September 11, 200916 yr På avståndsbedömningen var de ganska tydligt och när jag gjorde de så var det en jag tvekade lite på och då antydde provförrättaren att jag kunde skjuta. Det kommer gå bra det viktigaste är att ta det lungt så löser sig det mesta.