Publicerat September 8, 200916 yr Jag var på Jula idag och köpte en digital bagagevåg för 99:- Den klarar vikter upp till 35 kg/ 77 Ibs, man kan välja kg eller Ibs! Den har tyvärr ingen max hold men vad kan man begära för 99:- Digital bagagevåg (Jula) Jag provade genast på mina bågar när jag kom hem! Den är nog tillräckligt noggrann för att mäta bågstyrka! Jag hade uppskattat min Oneida Light Force Magnum till 62# och den mäter 63#! Min Aero Force X80 har jag beräknat till 72#, där gick vågen till 79,9# sen pep den för att meddela att nu är det för tungt! Så jag har mao hela tiden skjutit med 80# när jag trott att det "bara" var ca 72#.
Publicerat September 8, 200916 yr Bra tips IMHO. Ser man siffrorna när man drar eller måste man ha hjälp ?
Publicerat September 8, 200916 yr Författare Om man använder vågen som en handledsreleaser med den medföljande remmen är det rätt lätt att läsa av siffrona!
Publicerat September 9, 200916 yr bra tipps!.. ja har satt fast den jag har i en krok i taket!.. då kan man dra bågen med båda händerna och samtidigt läsa av vilken # det är!.. är kanske lite lättare än att ha den i handen!.. Mvh