Publicerat September 9, 200916 yr Han ville ha hjälp med att skjuta in en bössa på 200m för att jaga fjällälg och kanske få hjälp med lite ammunitionsladdning någon kväll. Mannen är mycket intresserad av älgjakt och en mycket duktig älgjägare och skogsmänniska men vapenvård Jag tror inte han kan uttala det även om man skrev det på näsan. Här är några bilder. Observera den djupa avsaknaden av blånering som bara håller undan rosten genom flitigt användande och den välanvända? kröningen på pipan. Jag undrar om han inte äger något järnspett som är bättre ägnat åt det den mynningen utsatts för. Sedan så ska vi inte tala om kolven som hålls ihop av spik och kåda som aldrig sett stockolja sedan den var ny. Den var dessutom så skev att när jag tog lös kolvbultarna så fjädrade den lös. Det mest otroliga är att han träffar när han skjuter även om det oftast är för hund och avstånden inte är över 40 meter.
Publicerat September 9, 200916 yr Asså... faen.. jag ser inga fel på bilderna... Förklara för en oinvigd Skämt o sidor.. Jag har gravrost på en krigoffdrilling.. Platsar jag i gruppen "vapenvård va e de ?"
Publicerat September 9, 200916 yr Som vapenvårdspedant blir jag lite ledsen när jag ser detta, men alla är vi olika! Fick t o m Hippen och Skurebo att göra vapenvård i somras
Publicerat September 10, 200916 yr Som vapenvårdspedant blir jag lite ledsen när jag ser detta, men alla är vi olika!Fick t o m Hippen och Skurebo att göra vapenvård i somras Det var ju du som var så klåfingrig att de slet isär våra stackars vapen så vi var tvungna att torka av dom innan vi fick ihop dom igen Men bra blev det /Lasse
Publicerat September 10, 200916 yr saken är väll den att går man mycket med hund så åker bössan på en smäll då o då men visst grund vapenvård kan man ju ha
Publicerat September 10, 200916 yr Författare Tyvärr så syns inte de två djupa slagmärkena i förgrunden. För mig är ett vapen ett precisionsinstrument som ska behandlas som ett sådant. Om jag skulle behöva et vapen som tål att användas som järnspett och paddel så blev det rostfritt och syntet.
Publicerat September 10, 200916 yr Tänkte bara jag skulle skämmas lite... Denna drilling har 39 års slitage i skogen.. Syns nog inte så väl men det runda märket är en utbankad buckla... Denna inte fullt så länge i skogen men ack så misskött... Går väl o fixa till med omblånering antar jag.
Publicerat September 10, 200916 yr Jag är en kluven personlighet när det gäller vapenvård under skyttesäsongen sköter jag pipan noga med rengörning efter varje pass på banan vilket enligt många är för noga. Sedan när det gäller jakten är vapenvård ett glömt ord har redan fått rosten att frodas på quaden denna höst Sedan är det rätt skoj att dessa totalt misshandlade vapen ofta kan skjuta utmärkt ändå
Publicerat September 10, 200916 yr Får väl erkänna att jag tillhör dem som absolut inte kan klaga på andras vapenvård. När jag ser NS bilder så känner jag igen mig allt för väl. Med skillnaden att jag har mest billig skit.