Publicerat September 9, 200916 yr hej hej ...gumman köpte en beg sådan & den går kanonbra...fyrklöver på 80 m
Publicerat September 9, 200916 yr MIn första bössa. Köpte den för 2500kr av torsbo på någon rea de hade. Använde den i många år och funkade perfekt och sköt bra. När jag skulle byta kikasikte på den så var det lögn i fan att få den att skjuta bra igen. Då upptäkte smeden att lådan var sneborrad och troligen hade jag bara en väldig tur när jag satte fast det första. Sen sköt den bra igen. För 2500kr så var det ett väldigt bra köp tyckte jag. Vet inte hur mycket de begär i dag.
Publicerat September 9, 200916 yr Kan inte utala mig om modellen ifråga, men jag personligen skulle aldrig köpa så länge marknaden översvämmas med beggade HVA, Carl-gustaf,Tikka, Sako, för att bara nämna några.
Publicerat September 10, 200916 yr Jag har en och är nöjd med den. Men jag har upptäckt att i varje fall den jag har är ammunitionskänslig. Den går bra med Lapua mega (treklöver på 100 m) men sprider som ett hagelgevär med Norma jaktmatch och ca 15 cm högt i förhållande till Megan. Så jag håller på och letar efter en övningsammo som passar bättre i bössan. Men annars är jag nöjd som sagt, den passar mig bra anläggningsmässigt och balansmässigt.
Publicerat September 10, 200916 yr Jag har en och är nöjd med den.Men jag har upptäckt att i varje fall den jag har är ammunitionskänslig. Den går bra med Lapua mega (treklöver på 100 m) men sprider som ett hagelgevär med Norma jaktmatch och ca 15 cm högt i förhållande till Megan. Så jag håller på och letar efter en övningsammo som passar bättre i bössan. Men annars är jag nöjd som sagt, den passar mig bra anläggningsmässigt och balansmässigt. Japp precis så funkar den . men istort sätt ny för2000 och en hyffsad kikare , så jag är nöjd..
Publicerat September 11, 200916 yr hej hej ...gumman köpte en beg sådan & den går kanonbra...fyrklöver på 80 m okej tak. de låter ju bra
Publicerat September 11, 200916 yr MIn första bössa. Köpte den för 2500kr av torsbo på någon rea de hade.Använde den i många år och funkade perfekt och sköt bra. När jag skulle byta kikasikte på den så var det lögn i fan att få den att skjuta bra igen. Då upptäkte smeden att lådan var sneborrad och troligen hade jag bara en väldig tur när jag satte fast det första. Sen sköt den bra igen. För 2500kr så var det ett väldigt bra köp tyckte jag. Vet inte hur mycket de begär i dag. okej men de låter ju ändå som en bra bössa för en bra slant
Publicerat September 11, 200916 yr Kan inte utala mig om modellen ifråga, men jag personligen skulle aldrig köpa så länge marknaden översvämmas med beggade HVA, Carl-gustaf,Tikka, Sako, för att bara nämna några. om dom nya classicarna går bra skulle jag inte köpa en beggad bössa som dom du tex nämnde. men de är ju om dom går bra.
Publicerat September 11, 200916 yr Jag har en och är nöjd med den.Men jag har upptäckt att i varje fall den jag har är ammunitionskänslig. Den går bra med Lapua mega (treklöver på 100 m) men sprider som ett hagelgevär med Norma jaktmatch och ca 15 cm högt i förhållande till Megan. Så jag håller på och letar efter en övningsammo som passar bättre i bössan. Men annars är jag nöjd som sagt, den passar mig bra anläggningsmässigt och balansmässigt. okej de är med jaktammo du skjuter 4 klöver med lapua. som jag förstått skjuter den sämre med övningsammo norma?
Publicerat September 12, 200916 yr Stämmer. Bössan går bra med Lapua Mega men sprider duktigt och går väldigt högt med Norma jaktmatch. Men i torsdags så var jag på banan och provade en annan övningsammunition (6,5x55) Igman 139 Gr/9 g FMJ och vips så var träffbilderna bättre. Den spred betydligt mindre och gick ca 4 cm högre än Lapuan dock drog den lite till vänster ca 2 cm. Sen att den här ammunitionen är ganska billig också (90 kr för 20 patroner) är bara en bonus! Men som jag ser det så är det för min del viktigare att bössan går bra med jaktammunitionen än med övningsammunitionen!
Publicerat September 13, 200916 yr om dom nya classicarna går bra skulle jag inte köpa en beggad bössa som dom du tex nämnde.men de är ju om dom går bra. Vad jag menar så vet man ju vad man får när man köper en beggad som jag nämde, dessutom rätt svårt att hitta en utskjuten standard bössa, som nästan alltid går att hitta reservdelar till. Som alltid när det gäller lågpris produktion är det naturligtvis tätare mellan måndags exen. En beggad välkänd bössa behåller ju åxå värdet ganska bra..........Jag kan bara se fördelar med att köpa en välkänd beggad bössa, mot en ny lågprisbössa. Beträffand hur bössan skjuter kan man ju inte säga att den och den modellen skjuter si och så, det skiljer ju väldigt mycket mellan exen åxå.