Publicerat September 9, 200916 yr Vad gäller? Jag har license på Klass 1 vapen (30 år gammalt,dåtidens jaktprov) .Vill nu köpa ett hagelgevär men fått veta att det inte går utan vidare trots license på klass 1. Vill få license på hagel. Hur och vad ska jag göra för att få detta? //Mad
Publicerat September 9, 200916 yr Vad gäller? Jag har license på Klass 1 vapen (30 år gammalt,dåtidens jaktprov) .Vill nu köpa ett hagelgevär men fått veta att det inte går utan måste få license på hagel. Hur och vad ska jag göra för att få detta? Gå och skjuta upp för hagel. Teorin ska du inte behöva göra? Det va en kille som va i samma situation som du när jag skulle skjuta upp och Han behövde bara skjuta upp för hagel. så det borde väl va samma sak för dig? Lycka till mvh
Publicerat September 10, 200916 yr För 30 år sen var det väl inte obligatoriskt med jägarexamen??? Så du måste nog göra både teoretiska och praktiska prov, dvs hela skiten, förutom högvilts-delen.
Publicerat September 10, 200916 yr Gå och skjuta upp för hagel. Teorin ska du inte behöva göra? Det va en kille som va i samma situation som du när jag skulle skjuta upp och Han behövde bara skjuta upp för hagel. så det borde väl va samma sak för dig? Lycka till mvh Jag tror också att det är så?
Publicerat September 15, 200916 yr Om man hade jaktlicens innan -85 då krav på Jägarexamen infördes behöver man mig veterligen inte avlägga examen för att få ytterligare en licens..Jag kan dock missta mig..