Publicerat September 11, 200916 yr Fick fel på motagningen i min astro, gick dit jag köpte den, fick en ny direkt o den gammla handenheten skickades till garmin. Var in till affären häromdagen och expediten berättar: en kille kommit in efter mig o lämnat in sin handenhet för nått fel, den skickades till garmin, men kom snart tillbaka o de sa att garantin var ogiltig då det lagts in piratkartor på den, jaha hade expediten sagt " kan ni laga den för självkostnads pris åt ägaren?" o garmin hade svarat direkt: "vi kommer ta till hårdhandskarna på piratkartor o vi tänker inte laga den på nått sätt alls, han får köpa en ny handenhet och vara glad att vi inte anmäler honom!" Tämligen många kommer nog få det lite jobbigt om det stämmer, men hur kan de se om man har piratkartor om minneskortet ej sitter i? mvh johan
Publicerat September 11, 200916 yr jävla fjanterier! hade inte dom varit så hutlöst dyr på kartor å tagit 4-500 för dom hade ingen orkat hålla på med piratkartor.... blir ju 6-7 tusen för hela sverige.
Publicerat September 11, 200916 yr Kartorna ligger ju på minneskortet så borde vara omöjligt att spåra
Publicerat September 11, 200916 yr Fick fel på motagningen i min astro, gick dit jag köpte den, fick en ny direkt o den gammla handenheten skickades till garmin.Var in till affären häromdagen och expediten berättar: en kille kommit in efter mig o lämnat in sin handenhet för nått fel, den skickades till garmin, men kom snart tillbaka o de sa att garantin var ogiltig då det lagts in piratkartor på den, jaha hade expediten sagt " kan ni laga den för självkostnads pris åt ägaren?" o garmin hade svarat direkt: "vi kommer ta till hårdhandskarna på piratkartor o vi tänker inte laga den på nått sätt alls, han får köpa en ny handenhet och vara glad att vi inte anmäler honom!" Tämligen många kommer nog få det lite jobbigt om det stämmer, men hur kan de se om man har piratkartor om minneskortet ej sitter i? mvh johan Stöder nog Garmin i detta, de är ett företag, ingen biståndsorganisation.
Publicerat September 11, 200916 yr Jag har för mig att du köpte den i en viss *berömd* affär och där har ju rykten en förmåga att startas så jag tror att man ska nog ta detta med en nypa salt.
Publicerat September 11, 200916 yr Författare Jag har för mig att du köpte den i en viss *berömd* affär och där har ju rykten en förmåga att startas så jag tror att man ska nog ta detta med en nypa salt. nejdå, denna gång var det nog inget rykte... inte som hon förklarade det
Publicerat September 12, 200916 yr Jag fick ju överta en handenhet från en berömd Gällivare bo här på listan, nu gick ju inte den mer än ca 100m så jag fick tips och råd av en att sända den till Göran på Färjestad rid o trav i Karlstad. Han är ju jägare själv och lovade fixa den omgående. Nu har man ju en viss reservation på det här omgående Tänkte väl att det tar väl en 2 veckor eller nåt efter två dagar låg den i brevlådan och då har han lagat en kabel som var avvriden till antennen och dessutom formaterat den till svensk meny... För det facila priset av 200 spänn... Man kan bara buga och tacka för en sådan service... Så pm mig så ska ni få adr o telnr.