Publicerat September 12, 200916 yr Hej på er jag har länge varit sugen på en marlin gg jag tänkte att den skulle följa med på drevjakter som en del i norrlandskombi är jag fel ute eller ? Hur är den att skjuta mot löpande hjort o gris mm dom har väl lite mera slagtid o sämre "flyt" i svingen är det bara en bössa för hundförare som skjuter på stånd o gång skall på längst 50m ? Ska jag köpa en eller ????????
Publicerat September 12, 200916 yr Det är ingen 50 meters bössa, jag har hört den åsikten förr, men de som tror det, har nog aldrig skjutit med en 45-70. Kalibern är mer än potent till att döda allt svenskt vilt på över 100 m. Men just GG är väl kanske inte den optimala vapnet att svinga med, tror då förr att en vanlig 1895 är lämpligare till det, med sin längre pipa. Eller varför inte en Cowboy, med lång sexkantig pipa..
Publicerat September 12, 200916 yr Författare Det är klart det är lättare att svinga med lång pipa men då tappar men smidigheten Hur brukar trycket vara på dom ? Jag har hört att microgroves var ingen höjdare alla nya är väl med normal räffling Går det att skjuta 45LC i 45-70????