Publicerat September 13, 200916 yr Provsköt min 9,3a på riktigt i dag för första gången. En riktigt trevlig upplevelse, rekyl inga problem mjuk o len. Nu sitter jag o funderar på hur jag ska göra med den, ska jag ladda själv eller ska jag köpa en ask av något slag. Tja jag har nog svaret själv, blir nog till o ladda Så då tar vi nästa fråga, vad ska jag ladda för kula? Jag ska ha den enbart till vakjakt och ev eftersök samt grisjakt i havre och liknande, med andra ord korta håll hela tiden. Jag vill ha en kula som är så mjuk som mörjligt för att få bra stopp på djuret men ändå en kula som håller att placeras rakt i bogen utan att svampa för mycket. Nu kanske det inte är ett problem med en 9,3 vad vet jag men ni andra vet antagligen mer om just det Att kulan sen är billig gör absolut inget /Lasse
Publicerat September 13, 200916 yr Enkel billig blöt blyspets, S&B 18,5g 44,5Gr 202krut bakom funkar fint Vill du ha något mer exklusivt tar du Oryx, samma vikt, samma laddning. Krångla inte till det
Publicerat September 13, 200916 yr Annars har du en mycket fin kula i 16,5 grams TSX:en. Öppnar lätt och ger en för TSX (i jämförelse med klenare kalibrar) förhållandevis stor svamp tack vare den stora grunddiametern som kal 9,3 innebär. Superfin precision gav den också i min Tikka T3 rostfri jag hade för ett par år sedan. Laddad till ca 750 m/s, som jag hade valt som lämplig Vo, en mycket "mild och fin" patron att skjuta även i den förhållandevis lätta T3:an. Således....Barnes TSX 250 grains PS! Inlägget ovan talar om 9,3x57....jag om 9,3x62....lämpligt kulval skiljer sig en del mellan de två...det framgår inte vilken av de var för sig utmärkta kalibrarna du menar? DS!