Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Unghundens första villebråd

Featured Replies

Publicerat

Idag när jag skulle och bygga lite vettaskåror så tog jag farfars unghund med(Tyskjaktterrier btw) Tänkte kanske det kommer lite knipor förbi när man bygger skåror så remingtonen med. Sen mitt ialltihopa så vart det ett jävla liv uppe i buskarna. Hörde att det var mårdhund för den skrek tillbaka. Så det var bara att ladda bössan och gå upp till buskarna. Vilket liv att gå upp till skogs bland brännässlor och havtornsbuskar iklädd t-shirt och joggingbyxor. Så mitt i allt gick odjuren när i ett gryt. Fan tänkte jag. Men sen visste jag att morfar hade en spade vid ett skjul på land där. Så jag knallande efter spaden och började gräva upp grytet. Sen så såg jag djuren stod stilla. Det var alltså stopp på grytet. Så jag kastade upp Sessan och tog hagelbössan i ena handen och hunden i andra. siktade mitt på djuret bara och tryckte av. remnington hagelbössor är väl inte direkt den bästa grytpistolen. Men men de dög. sen så släppte ja ner hunden till mårdhunden. Sessans första villebråd. 8 euro rikare. har drygt 30 svansar som jag har samlat på mig under några år nu. Det är flera 100 euro. Grävde igen hålet och tog upp mårdhunden och hunden. Sedan for det 2 glada jägare från land och en mindre glad asätare.

//Jakttoffe och Sessan

Publicerat

Grattis bra insats :D

Publicerat

Grattis på Er! Bra jobbat! :D

Publicerat

gratulerar inte visste jag att ni har skottpeng i åland på dom ?

Publicerat
  • Författare

Jo det har vi. Det är för att ungdomen eller va ska man säga ska bli intresserede

Publicerat
  • Författare

Jo det har vi. Det är för att ungdomen eller va ska man säga ska bli intresserede

Publicerat
  • Författare

Dubbelpost ;)

Publicerat

Vilket bra initativ! ;)