Publicerat September 13, 200916 yr Idag när jag skulle och bygga lite vettaskåror så tog jag farfars unghund med(Tyskjaktterrier btw) Tänkte kanske det kommer lite knipor förbi när man bygger skåror så remingtonen med. Sen mitt ialltihopa så vart det ett jävla liv uppe i buskarna. Hörde att det var mårdhund för den skrek tillbaka. Så det var bara att ladda bössan och gå upp till buskarna. Vilket liv att gå upp till skogs bland brännässlor och havtornsbuskar iklädd t-shirt och joggingbyxor. Så mitt i allt gick odjuren när i ett gryt. Fan tänkte jag. Men sen visste jag att morfar hade en spade vid ett skjul på land där. Så jag knallande efter spaden och började gräva upp grytet. Sen så såg jag djuren stod stilla. Det var alltså stopp på grytet. Så jag kastade upp Sessan och tog hagelbössan i ena handen och hunden i andra. siktade mitt på djuret bara och tryckte av. remnington hagelbössor är väl inte direkt den bästa grytpistolen. Men men de dög. sen så släppte ja ner hunden till mårdhunden. Sessans första villebråd. 8 euro rikare. har drygt 30 svansar som jag har samlat på mig under några år nu. Det är flera 100 euro. Grävde igen hålet och tog upp mårdhunden och hunden. Sedan for det 2 glada jägare från land och en mindre glad asätare. //Jakttoffe och Sessan
Publicerat September 14, 200916 yr Författare Jo det har vi. Det är för att ungdomen eller va ska man säga ska bli intresserede
Publicerat September 14, 200916 yr Författare Jo det har vi. Det är för att ungdomen eller va ska man säga ska bli intresserede
Publicerat September 14, 200916 yr Jo det har vi. Det är för att ungdomen eller va ska man säga ska bli intresserede Vilket bra initativ!