Publicerat September 14, 200916 yr Mc Gyver berättar! Man tager ett grovt plaströr, kapar det ca 1m långt, borrar ett 20-25 mm hål längst ner på sidan, på platformen/basen skruvar jag fast en liten kona ( ser ut som en vägstrut fast liten) Ställer röret på basen så att konan hamnar inne i röret. Skruvar fast röret med 3 vinkelbesklag lägger en 1,5 tum x 3 i botten på basen som man kan lägga ett par stora stenar på så eländet står kvar. locket av en liten bit vattenfast plywood med en kloss som passar i röret så även det ligger kvar. Sen fyller man röret med hundfoder (torrfoder) för detta älskar nämligen mårdhundarna. hålet är lagom stort att bara några bitar rammlar ut åt gången, detta gör förhoppningsvis att krabaterna är upptagna med att få ut maten och ger mig då tid att sikta länge och noga
Publicerat September 14, 200916 yr I krig(läs bågjakt) o kärlek är alla knep tillåtna! Så ett hett tips är alltså att fylla fickorna med hundfoder om man ska till dig o jaga?
Publicerat September 14, 200916 yr Författare I krig(läs bågjakt) o kärlek är alla knep tillåtna! Så ett hett tips är alltså att fylla fickorna med hundfoder om man ska till dig o jaga? För mårdhundar, inte egen konsumtion!! Jag vill mata fram dem åt våra gäster, torrfoder är bra för det vara länge och stinker inte som slaktrester o dyl kan göra