Publicerat September 15, 200916 yr Har ett litet problem.... Jag gillar inte sako´s hammerhead kula till min .270W men vad ska jag ta istället? Ge mej förslag till en ny...... Gärna med lite data. Jagar bara älg med den..... fast om björnen kommer då........
Publicerat September 15, 200916 yr Jag använder swift a-frame 9.1 gram men då måste du ladda själv. har en så länge inte provat den i nån älg. Sen har ju norma kommit med 10.1 grams vulkan färdigladdad
Publicerat September 15, 200916 yr Personligen litar jag inte på Vulcan i kalibrar under 9.3 mm, har sett för mycket tveksamma uppträdanden av den. 270w mår bra av premium kulor, eller bondade kulor, typ Oryx, TSX, A-frame, mfl
Publicerat September 19, 200916 yr Författare Sorry att jag inte svarat tidigare. Jobbet ni vet... Jo jag laddar själv, så det är bara att ge förslag.
Publicerat Oktober 1, 200916 yr Sorry att jag inte svarat tidigare. Jobbet ni vet...Jo jag laddar själv, så det är bara att ge förslag. A-Frame 150grain
Publicerat Oktober 1, 200916 yr Jag laddade Noslers Accubond och fick den att skjuta tätt som fan i min Sako 75a HS. Mvh!
Publicerat December 20, 200916 yr Jag laddar min 270 w med tre olika kulor Nosler AccuBond och Swift A Frame och Barns Tsx alla i 140 grains och dom tar exakt lika alla tre så det är bara att välja vilken man tycker passar för endamålet. Mvh Jerry
Publicerat December 20, 200916 yr Kör oxå med Accubonden 140gr och den skjuter exakt som som Ballistic Tipen så en premium kula och en splattater kula att kombinera med utifrån vilt. 55gr 204 ger 900 m/s i min Ruger1# Mvh //Jonas
Publicerat December 30, 200916 yr Mina två kronor som förslag: Norma oryx funkar bra för mig (fabriksladdat). Sedan finns tydligen Rhino i .20 numera. Har inte jagat med den kulan i .270 men andra i laget har använt den med GOTT resultat i andra kalibrar.
Publicerat December 30, 200916 yr Suck.. menar förstås rhino i kaliber .270, kaliber .20 kan ju bli lite väl klent för älg.
Publicerat Januari 14, 201016 yr Har ett litet problem.... Jag gillar inte sako´s hammerhead kula till min .270W men vad ska jag ta istället? Ge mej förslag till en ny...... Gärna med lite data. Jagar bara älg med den..... fast om björnen kommer då........ Hej Jag har laddat med nosler partition gold (utan molly) 150grs i min blaser och det har funkat kanon. Laddar max med URP och kulan trillar ut med ca 865m/s Priset får även frugan att tänka glada tankar, 315:- på torsbo. Om du skall ha färdigladdat så skulle jag personligen investera i vulcan. men det råder delad uppfattning om den, mina är bara posetiva. /Jimmy
Publicerat Februari 14, 201016 yr Hornady Interbond 150 gr. Interbonden fungerar ju riktigt bra i kaliber .30 iaf!