Publicerat September 15, 200916 yr OK, jag kan köpa en Swarovski Habicht 3-12x56 för vad som borde vara en spottstyver. Men jag har ändå lite funderingar. 3x förstoring: brutal dammsugarslangskänsla, men inte värre än en gammal Zeiss diavari z. Man får känslan av att man lika görna kunde startat kikarsiktet på 4x. 4-5,5x BRUTALT sudd runt kanterna. Kikarsiktet får inte snygga kanter i synfältet förrän 6x, ungefär. Kommentarer, någon? Kikarsiktet är billigt men det ger mig dåliga vibbar. Känns som om förstoringsväxeln har rasat. Är det nägon som har koll på dessa gamla swarrar?
Publicerat September 15, 200916 yr OK, jag kan köpa en Swarovski Habicht 3-12x56 för vad som borde vara en spottstyver. Men jag har ändå lite funderingar. 3x förstoring: brutal dammsugarslangskänsla, men inte värre än en gammal Zeiss diavari z. Man får känslan av att man lika görna kunde startat kikarsiktet på 4x. 4-5,5x BRUTALT sudd runt kanterna. Kikarsiktet får inte snygga kanter i synfältet förrän 6x, ungefär. Kommentarer, någon? Kikarsiktet är billigt men det ger mig dåliga vibbar. Känns som om förstoringsväxeln har rasat. Är det nägon som har koll på dessa gamla swarrar? Hade en sån, och känner inte igen det du beskriver, mer än att det var ganska mycket tunneleffekt på låg förstoring. Var väldigt nöjd med mitt.
Publicerat September 16, 200916 yr 4-5,5x BRUTALT sudd runt kanterna. Kikarsiktet får inte snygga kanter i synfältet förrän 6x, ungefär. Vad händer om du skruvar på skärpeinställningen?
Publicerat September 16, 200916 yr Författare Vad händer om du skruvar på skärpeinställningen? Ingenting _ det är inte oskärpa utan det är samma problem som uppstår med fel ögonavstånd.
Publicerat September 16, 200916 yr har inte swarowski 30 års garanti på sina sikten? lämna tillbaks siktet där du köpte det om nu handlarn finns kvar du kanske får ett nytt kanske ett z6i om du har riktig tur
Publicerat September 16, 200916 yr Kanske går att serva den hos någon optikverkstad?!?! Men då kanske "klippet" inte är något klipp längre.. mvh/Må
Publicerat September 16, 200916 yr Författare Kanske går att serva den hos någon optikverkstad?!?! Men då kanske "klippet" inte är något klipp längre..mvh/Må Japp, kommer att backa på köpet. Att lägga 3K på den och sedan för höra att det kostar 8K till för att få den fixad finns inte på kartan.