Publicerat November 16, 200520 yr Skulle va kul att höra vad ni har för träffbilder på era toppjaktsbössor. Vilka avstånd skjuter ni in på? Jag var o finjusterdae min Husqvarna 1640 .30-06:a idag. Skjöt in den på 150m. Resultatet blev 13mm. De borde man väl va nöjd me? ??? ;D Skjuter med normas jaktmatch! Bilden avspeglar före (under tian) o efter inskjut. Ngt hög men så va bössan inte helt kall. Gjorde ett testskott då den svalnat o de ble en 5:1:a
Publicerat November 16, 200520 yr Ser snyggt ut och bössan verkar gå stabilt, men hur fick du 13mm. Mätte du centrum-centrum eller innerkant-innerkant ?
Publicerat November 16, 200520 yr Författare Centrum-centrum. Har hört från de lärde att det är så man ska göra!
Publicerat November 16, 200520 yr Skulle va kul att höra vad ni har för träffbilder på era toppjaktsbössor.Vilka avstånd skjuter ni in på? Jag var o finjusterdae min Husqvarna 1640 .30-06:a idag. Skjöt in den på 150m. Resultatet blev 13mm. De borde man väl va nöjd me? ??? ;D Skjuter med normas jaktmatch! Bilden avspeglar före (under tian) o efter inskjut. Ngt hög men så va bössan inte helt kall. Gjorde ett testskott då den svalnat o de ble en 5:1:a Det låter ju helt underbart! och med jaktmatch dessutom... //du imponerar... Jag skjuter in på 100m, kollar hur den går på 150... Har köpt en avståndsmätare tidigt i höst,..ska bli kul att prova den i vinter,... Även jag ahr en hva 1640 cal 30-06, jag laddar själv, men har bara provat kulor i 150gr, tätast går det med sierras gameking (helmantel), skjutit endel träffbilder på 15-19mm på 100m, med mrp.. sen har jag interbond, sierras blyspets, och en v-max 110gr, men ingen går i närheten så bra som gamekingen, interbonden ligger på ca 30mm v-maxen kan jag iu bästa fall få till 25mm, sierras blyspets ligger på ca 25mm, Kruten som jag använt är 200, 201,202 mrp och 204, tror inte att min bössa kan prestera så mycket bättre, jag som skytt är väl lite si och så....har bra och dåliga dagar,hehe Nu funderar jag på att prova lite andra kulor, och kulvikter nån som har några tips?? Sen så har jag en sako hunter 222rem, som jag inte fått att gå så bra, hade tängt ha den till toppjakten , men jag jobbar på precitionen,,,,,, //mvh markus
Publicerat November 16, 200520 yr Centrum-centrum. Har hört från de lärde att det är så man ska göra! Korrekt