Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gris... film..

Featured Replies

Publicerat

Tänkte bara bidra med en liten filmsnutt.

Känner nu att jycken är injagad. ^_^

http://www.niklasaren.se/film/natt2.wmv

Publicerat

såg väl inte så bra ut ...men det är min mening...kanske inte det snabbaste avslutet i historien..

Publicerat
Tänkte bara bidra med en liten filmsnutt.

Känner nu att jycken är injagad. :D

http://www.niklasaren.se/film/natt2.wmv

Har väl ingen erfarenhet av grishundar precis men tycker nog att du kan vara nöjd med hundens arbete. Verkar hålla god distans till nasse då den fortfarande är på benen men tar blixtsnabbt chansen då den anar sig till ett säkert övertag.

Är det en blandishund eller renrasig?

Publicerat

Har för mig att det är en plott.

Frågar mig bara hur det skulle kunna avslutas fortare :D

Publicerat
  • Författare

Jo de är en plott, o kulan tar i ryggraden.

Lite knepigt o skjuta avfångsningsskott, hunden far, som faen så det får bli kniven.

Fast de hela sker i hägn så det är ju lite fusk... :D

Publicerat

Blackie är härlig, står det en sån där med solidhjärna här så är det delvis ditt fel, men jag tycker hon är cool och följt henne från det att du fick henne, du har gjort ett bra jobb med henne, skickar nog ner mina hundar till dig för grisinjagning :D

Publicerat
Jo de är en plott, o kulan tar i ryggraden.

Lite knepigt o skjuta avfångsningsskott, hunden far, som faen så det får bli kniven.

Fast de hela sker i hägn så det är ju lite fusk... :D

Såg nästan för enkelt ut, förklarar ju lite saken :( Men ett utmärkt arbete verkar nästan som hon arbetar mer som en Wachtel inne på ståndet än en spets. D.v.s. är mycket aktiv och rörlig.

Släpper du henne på fritt sök eller är det bara på slag.

\mats

Publicerat

snyggt och grattis!

/Petter

Publicerat
  • Författare
Såg nästan för enkelt ut, förklarar ju lite saken :lol: Men ett utmärkt arbete verkar nästan som hon arbetar mer som en Wachtel inne på ståndet än en spets. D.v.s. är mycket aktiv och rörlig.

Släpper du henne på fritt sök eller är det bara på slag.

\mats

Jo, hon far som faen på ståndet o de retar mig...

Skulle gå så mycket bättre om hon bara stod o skällde.. hon gör en sån där idiotrusning strax innan jag skjuter.

sådana kör hon mycket med dagtid...

Lugnare när det är mörkt eller terängen hindrar henne.

Har släppt henne på frisök o visst faen reser hon men jag kan inte garantera att det blir gris..... :(

Hon funkar bäst o släppa på sedd gris eller löpa.

Knappt jag tror det är sant men hon har kommit 2 ggr nu när jag kallat in henne i hägn....

Behöver kanske inte gå o hämta henne längre... ;)

Hon bröt efter nån timme i skogen häromdagen o tog sina egna bakslag tillbaka ?? bara det är helt otroligt...

Kanske inte behöver ha fulltankat längre när hon ska släppas... :D

Publicerat
såg väl inte så bra ut ...men det är min mening...kanske inte det snabbaste avslutet i historien..

Nå, visst, kanske inte, men varför ska man bara visa solskenshistorier? Detta är (förutom hägnet) ganska verklighetstroget.

Det jag såg som däremot var lite otäckt var hur hunden levde farligt efter skottet när nasse låg o sparkade. NS, var rädd om hundens tänder! :D Jag har sett vad rådjur kan göra, vad gör då inte en gris?

Edit: För övrigt. Jäklar vilket yankeeskall han har! :( Nice!

Publicerat
  • Författare
Det jag såg som däremot var lite otäckt var hur hunden levde farligt efter skottet när nasse låg o sparkade. NS, var rädd om hundens tänder! :D Jag har sett vad rådjur kan göra, vad gör då inte en gris?

Jo.. men hur ska jag förhindra att hundskrället inte direkt är nått kärnfysikforskarämne......

Solidhjärna som Pertan nämnde passar rätt bra...

Tror inte det finns ett enda veck i den hundens hjärnstruktur...

Väldigt intressant utvecklingskurva har hon haft.

ska leta upp länkarna till lite filmsnuttar från resasn gång..

Publicerat

snygg film, och inte tror jag det skulle kunna gå snabbare än det, ja kanske killen som sköt skulle vilja kasta bössan på frihand ut mot nån talls ta kniven fram och sätta den mellan tänderna springa som en idiote that ett jätte hopp från hundens rygg och gör en superman dyking mot grisen medan han sticker den med kniven ? men det är väl lite mycket att begära eller ? :(

men om det är träff i ryggraden betyder inte det att den inte borda kunna sparka sådär mycket ? :D

Publicerat

Sorry. Missat att det var en tik du hade!

Jo nä jag förstår att det inte är lätt med solidhjärnor. Vi får hoppas hon håller ihop bara :D

Publicerat
  • Författare
men om det är träff i ryggraden betyder inte det att den inte borda kunna sparka sådär mycket ? :D

Fattar inte jag helller... ser var kulan gått in, är ju inte så snabbtänkt.. därav lite tvekan om jag ska hålla mig beredd eller gå på med kniven.

Har inte flått grisen men kulan har inte gått in i bröstkorgen iallafall. Ska leverera den till uppköpare idag o de vill ha den påklädd.

Kan ju va lågt taggutskott.

Publicerat
Fattar inte jag helller... ser var kulan gått in, är ju inte så snabbtänkt.. därav lite tvekan om jag ska hålla mig beredd eller gå på med kniven.

Har inte flått grisen men kulan har inte gått in i bröstkorgen iallafall. Ska leverera den till uppköpare idag o de vill ha den påklädd.

ok :D kontakta sedan var kulan egentligen landa när du får veta! skulel vara intressant att höra =)

Publicerat

Vad jag kunde se så satt den i ryggraden. Hade gått in vid revbensfästet mot ryggen.

Publicerat
  • Författare
Vad jag kunde se så satt den i ryggraden. Hade gått in vid revbensfästet mot ryggen.

Jo du har rätt, de syntes nått där men jag kollade inte så noga, Tar en bild på insidan när jag åker ut o hämta nassen om en stund.

Hur kulan sitter lär jag inte få reda på av vilthandlaren skulle jag tro.

Han har väl en del o ta reda på o så.

Publicerat
  • Författare

Hoppas allt funkar nu… en liten filmsnuttskavalkad från 8 mån o tills nu..

Fick henne när hon va 8-9 månader, har henne på foderavtal.

Va skiträdd för allt.

Direktimporterad från Tennessee (PR Tarlton´s) och stod i hundgård i Danmark några månader.

Åksjuka som inte va av denna värld.. dreglade bara hon såg bilen från 10 m håll..

Svansen mellan benen nästan hela tiden, mycket nära att jag lämnade tillbaka henne efter nån vecka. Åt upp dubbelsängen, o duntäckerna… frun impad…not..

Första konstlade spåret..

http://www.niklasaren.se/film/spar.wmv

Första kontakten med ett fruset grisskinn..

http://www.niklasaren.se/film/film02.wmv

Första skarpa dödsöket

http://www.niklasaren.se/film/blakieogylta.wmv

Andra skarpa dödsöket.

http://www.niklasaren.se/film/april34.wmv

Första släppet i hägn ihop med min wachtel, glömde linsskyddet på första sekunderna..de ska alltså va svart i början...

livat.wmv

Första grisen fälls i hägn, hon va väl året då.

http://www.niklasaren.se/film/Blackie.wmv

Nu är hon 2 år o 3 månader o så j-vla go o snäll hund om än korkad…

Jag åkte ungarnas kickbike efter henne häromdagen… det gick undan…

Stod på bromsen första km men det hjälpte inte så mycke o hoppa av vågar man ju inte…

Va första o sista gången jag gör det.. får köpa en ny vanlig cykel istället, min gamla har nån snott..

Jycken gillar oxå o kramas, de gör vi ofta -_-:blush:

Publicerat

Härliga filmer med bra jägare och en fin och alert vovve.

Roligt att se hur hon utvecklats! ^_^

Publicerat

Kul att se NS.. fortsätt i den takten som du gör så kommer de bara gå bättre o bättre.. Lugnet kommer senare.. =)

Från att vara en fegis till de hon är nu de vad jag har sett på dina filmsnuttar.. så kommer frastegen att bli större ju mer säkerhet hon får. =)