Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Halvautomat

Featured Replies

Publicerat

Funderar på en halvautomat. Tittat på Remingtonen 7400 i kaliber 30-06. Har tyvär hört både ris och ros om denna ???

Någon som vet ??? Precisionen är inte så viktig då jag kommer använda den till gris jakt på korta håll. Där i mot vill man ju att den är pålitlig i mekanism i alla läge :P För det är ju ett bra pris på den  8)  Jämnfört med tex. Carl Gustav 2000, browning mm.

Men kanske man får vad man betalar för ;D

Publicerat

Har en som inte används just nu.

Precisionen i min är väll inge att skryta med. En del säger att det beror på skruven som sitter framtill på gasomladdningen.

Skruvas den åt för hårt så försämras precisionen.

Annars är den mycket bra med snabbt andra skott. ;D

Det är svårt att visa den är oladdad på skjutbannan då slutstycket stängs när magasinet är urtaget. Är magasinet tomt så hakas slutstycket fast i öppet läge.

• 4 weeks later...
Publicerat

Kolla Benelli Argo med innan du bestämmer dej.. Hustruns skjuter ganska exkat 30 mm med hemladdad Oryx och då har jag inte lagt en minut på att optimera laddningen för den bössan.

Jävligt smidig pang, innan hon kapade kolven så passade den mej som en handske och jag kan nog tänka mej en sådan faktiskt..

Mvh!

Publicerat

håller på browning har en bar stalker i 3006 och den ligger på ca 30mm med lapua mega13gr

Publicerat

Med de piplängderna som halvautomaterna använder kan man lika gärna välja 308 istället för .30-06 för det blir mest att elda för kråkorna annars.

Browning short track hade jag nog övervägt, tveklöst den automat som jag testat som skjutit bäst.

MVH Håkan

Publicerat

Tyckte ditt test av shorttrack var ett av de bästa jag läst. Skönt att se att någon vågar testa halvautomater med öppna ögon istället för med skygglappar som testarna brukar ha

Publicerat

Både nya lång o shorttracken skjuter mycket bra för att vara en halvauto.

Trycket behöver poleras.

Sist jag provade 30-06:an så fattades det ung.70- 80 m/s. sssssssååååååå någonstans tar det vägen.

Jag tycker det är en av de få automater som är något att ha.

Publicerat

Måste hålla med iom att jag har en men allvarligt talat så är det den enda modellen som inte känns som en leksak när man hanterar den. Dessutom skjuter den tillräckligt bra för att passa min jakt

• 1 month later...
Publicerat

Har en BAR II,  .308W sen 7-8 år. Jag är mycket nöjd med den, fungerar perfekt

med allt jag stoppat i den, 123-200 grains kulor. Bra träffbilder.

Hälsningar

farfar93