Publicerat September 18, 200916 yr Har kört en del jakt med öppna riktmedel nu under en månad, och det går fantastiskt bra!! Funderar på att alltid köra med öppna riktmedel på ett avstånd upp till 60 m. Den kaliber jag använder vid denna jakt är .458 win mag. Hade ett Aimpoint monterat tidigare. Är det någon annan som har erfarenhet av detta?
Publicerat September 18, 200916 yr kör alltid med öppna riktmedel, har inget annat på drillingen går bra att skjuta räv på 60 meter. till blaser har jag en smit o bender 1,5-6 men den ligger nästan alltid i bilen brukar köra med öppna riktmedel på den oxå utom om jag sitter på pass där det kan bli långa håll.
Publicerat September 18, 200916 yr Har kört en del jakt med öppna riktmedel nu under en månad, och det går fantastiskt bra!!Funderar på att alltid köra med öppna riktmedel på ett avstånd upp till 60 m. Den kaliber jag använder vid denna jakt är .458 win mag. Hade ett Aimpoint monterat tidigare. Är det någon annan som har erfarenhet av detta? körde förra sommarn på skjutbanan när vi hade älgövningarna med öppna riktmedel och det gick bättre än med optik . 1,5x4,5 men endå satt jag på ett kikarsikt men men visst far siktet sönder har jag ingar problem att skjut älg up mot 120 meter med öppna, sålänge den är neon orange kring bröstet
Publicerat September 19, 200916 yr ja, en del. skitkul är det och vida underskattat. det finns ingen anledning att använda optik på avst upp till 50 m anser jag, det går snabbare utan dessutom. jag tycker du är på rätt spår. skjuter flertalet skott utan optik, pga nöjet och fattigdom. kalle