Publicerat September 20, 200916 yr Kollade som vanligt Jägarförbundets webkamera från vildsvinsmatningen och ikväll låg det ett helt gäng och vilade precis intill spridaren... Hur pass vanligt kan det vara?
Publicerat September 21, 200916 yr Oj! De svinen måste verkligen känna sig lugna vid sin foderplats. Jag har inte ngn erfarenhet i frågan som sådan men det var en fin filmsnutt även om det inte var någon jättehäftig actionrulle... För några dagar sedan kikade jag in där för första ggn och såg faktiskt en ganska rejäl "nassegris" som gick och käkade. Det var väl vid...23-tiden har jag för mig. Lite OT: Hur gjorde du filmen?
Publicerat September 21, 200916 yr Nej det sitter en solarielampa i lampan så dom solar Eller är det en grislampa Nej nog tramsat, helt klart udda, jag har aldrig sett någon liknande. Alla ligger snyggt på rad. /Lasse
Publicerat September 21, 200916 yr Författare Hur gjorde du filmen? Senaste uppdateringen av Real player gav mig möjligheten att fånga upp streamade videos från nätet... Väldigt bra, praktiskt och GRATIS!
Publicerat September 21, 200916 yr Författare Nej det sitter en solarielampa i lampan så dom solar Eller är det en grislampa Nej nog tramsat, helt klart udda, jag har aldrig sett någon liknande. Alla ligger snyggt på rad. /Lasse Grislampa... Hade inte tänkt på det! Trodde faktiskt ett tag att de kanske var döda, de låg dropp stilla länge.
Publicerat September 21, 200916 yr Min bror satt på våran åtel för ett tag sedan å då kom en flock fram och efter en stund låg endel av smågrisarna o typ sov han hade med sig en lampa, blir mörkt när man går hem annars och dom reagerade inte ens när han lyste på dom dom ville inte ge sig av. Undrar om dom vilar middag eller ngt. lite märkligt är det allt/fredrik
Publicerat September 22, 200916 yr Jag har sett små kultingar ligga och vila längre perioder ett antal gånger, men inte större grisar. Är ni säkra på att foderplatsen inte ligger mitt i ett hägn?
Publicerat September 23, 200916 yr Senaste uppdateringen av Real player gav mig möjligheten att fånga upp streamade videos från nätet... Väldigt bra, praktiskt och GRATIS! Tack för tipset! Det får jag kolla upp! Jag har ju Real Player men har nog inte kollat så noga...tyvärr, för nyss när jag kikade på deras webbkamera igen så var det 1 sugga med 5 stora "kultingar". Jag är inte någon proffsskådare på gris men det var min bedömning. En jäkla fart var det på dem och de kivades och hade sig när de åt. Roligt att se! (Gratis är gott! )