Publicerat September 20, 200916 yr Hejsan! Blir mera och mera sugen på en halvautomat, men tycker att Beretta och Benelli är lite i dyraste laget. Browning Phoenix kollade jag på och det verkar vara en rätt trevlig bössa med aningen lindrigare pris. Har någon erfarenhet av nämnda modell? Kanske någonting annat i samma prisklass (typ 1000 euro) som är bättre? Är inte intresserad av det billigaste heller...
Publicerat September 21, 200916 yr Hejsan!Blir mera och mera sugen på en halvautomat, men tycker att Beretta och Benelli är lite i dyraste laget. Browning Phoenix kollade jag på och det verkar vara en rätt trevlig bössa med aningen lindrigare pris. Har någon erfarenhet av nämnda modell? Kanske någonting annat i samma prisklass (typ 1000 euro) som är bättre? Är inte intresserad av det billigaste heller... Varför inte en begagnad Beretta...........????
Publicerat September 21, 200916 yr Varför inte en begagnad Beretta...........???? Nej Nej sluta nu,, jag tycker han tänker rätt
Publicerat September 23, 200916 yr Författare Beggat...ja iofs. Är dock rent allmänt lite småskeptisk till begagnat. Känns sådär att inte veta vad prylen varit med om osv. Men jag ska kolla vad som finns. Men ska jag tolka det som att du anser att Beretta är betydligt bättre vapen än Browning?
Publicerat September 23, 200916 yr Beggat...ja iofs. Är dock rent allmänt lite småskeptisk till begagnat. Känns sådär att inte veta vad prylen varit med om osv. Men jag ska kolla vad som finns. Men ska jag tolka det som att du anser att Beretta är betydligt bättre vapen än Browning? Nja, bättre å bättre, men fick uppfattningen att du sneglade på Browning för att Beretta/Browning var för dyra. Vet om 2 st Browning, iofs inte Phoenix som haft strul med omladdningen med Gyttorp 24g, inget ovanligt för det är enligt mig en skitpatron som dessutom verkar bli sämre och sämre i kvalitet. Tyvärr är man hänvisad till denna ammo på vissa tävlingar, jaktstig, en del sporting etc. Kanske inte är ett problem i ditt fall, och det finns även Berettor som kan strula. Lätt att fixa med kortning av fjäder eller uppborrning av gaskanaler, men man måste veta vad man pysslar med. Köp det du trivs med och får förtroende med, så blir du säkert nöjd!!! Jag har en Urika som går som en klocka.............
Publicerat September 24, 200916 yr Beggat...ja iofs. Är dock rent allmänt lite småskeptisk till begagnat. Känns sådär att inte veta vad prylen varit med om osv. Men jag ska kolla vad som finns. Men ska jag tolka det som att du anser att Beretta är betydligt bättre vapen än Browning? Då får du betala desto mer, för desto mindre..... Nomalt sjunker inte kvalitetsvapen i pris - internationellt sett, men i sverige kan man som regel köpa begagnade kvalitetsvapen för under halva nypriset. Syns det att de varit använda - kanske ned mot 1/3 av nypriset. Så för en fix budget för du med nytt hälften så bra bössa som du får i begagnatstället. Om du har tur..... Har du minsta otur skickar du 2/3 av pengarna i slasken. För om 3-4 år så är din nya fina orörda bössa både använd, sliten och märkt. Med där följande värdeminskning. Och då börjar den lägre kvaliteten som regel att visa sig i form av klydd, strul och med lite otur förstörda jakter. Jag har sett Browningbockar som gått 100 000-tals skott, men aldrig en billig lågprisbock...... /T