Publicerat September 21, 200916 yr Vann auktionen på ebay inatt på rivaren få se vad man kan hitta på för kul med den. Kanske riva om Rugern till 375-404
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Författare Fick hem den idag. Den är minst sagt imponerande. Lär nog smälla ordentligt med en sådan. Kan bli dyrt med krut
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Jo, men det är en progressiv skala... Dubbelt så mycket krut, ger 10 ggr mer nöje... Lycka till!
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Hmmm... Sako 9.3-404 kan bli en intressant laddning i björnskogen Men med mitt skytte så skulle det bli en himla massa hylspulande och handladdning... Fast de skulle nog inte få plats i en M-låda... eller?
Publicerat Oktober 3, 200916 yr Författare Hmmm... Sako 9.3-404 kan bli en intressant laddning i björnskogen Men med mitt skytte så skulle det bli en himla massa hylspulande och handladdning... Fast de skulle nog inte få plats i en M-låda... eller? Det byggs ju 404:or på 98 lådor så det borde funka. Dock inget jag gjort så har inte riktigt koll på hur. Har för mig att man får gröpa ur lite material i lådan. Då i BAKKANT av lådan, inte framtill som många tror man gör. Får fixa en bild. Måste bara hitta på nåt bra att jämföra med så man ser storleken.
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Den 404'a jag stockade senast var byggd på ett 98 lås, underbeslaget var från sunny hill om jag minns rätt. Har för mig att det byggde framåt.. är dock lite osäker på hur mycket då jag inte gjorde metallen utan håller mig till träbiten. Vet dock att dom flesta m-98 byggen jag varit med på i större kalibrar varit upptagna framåt av några olika smeder som kan sin sak..så helt fel väg att gå tror jag inte att det är (inom rimliga gränser) Kan se efter om jag har någon bild på det systemet där man ser lådan/beslaget. mvh Andreas
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Författare aha, vill gärna se det om du hittar det. Drog till en gissning att det var samma som på 700:an då man ökar magglängden för att behålla styrkan i sätena.