Publicerat September 21, 200916 yr Så nu är de lite drygt en vecka kvar tills vår drevertjej ska få springa lös å driva rådjur igen ng mer än jag som ska ut nästa torsdag??
Publicerat September 21, 200916 yr Ska inte ut å torsdag men på fredag blir det min Wachtels första släpp på skarp jakt. Det enda hon jagat innan är vildsvin i hägn och så har hon drivit hare på unghundsprov förra helgen. Ruskigt spännande ska det bli. Efter att Wachtel sprungit sig trött så släpper jag min gamla tax. Ska bli hur kul som helst!!!
Publicerat September 21, 200916 yr Har tagit semester 1-2 + några onsdagar nu i oktober o då ska Lava få utlopp för all energi
Publicerat September 21, 200916 yr Nåå jag hoppas på maxtryck helg nr 1 iallafall. Tyvärr ingen semester att ta ut tors-fre ;( Men roligare med lite mera gäng i skogen som kan skjuta lite djur för hunden också. Så det passar bra att ta det i helgen! Ska bli skitskoj!
Publicerat September 21, 200916 yr Absolut ska vi ut, 1/10 är ett heligt datum för husets alla hundar och hussen. Denna säsong ser jag mest fram emot Lill-Bassens bravader, det blir hennes första riktiga säsong och man hoppas ju att hon ska bli tillräckligt bra för att kunna startas på drevprov senare under året.