Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Webley & Scott

Featured Replies

Publicerat

Er på jakt etter en svs i engelsk stil, har hatt en del merkel og sauer, men vil nå satse på en engelsk produsert. Så lurer egentlig på hvordan kvaliteten er på webley & scott i forhold til merkel. Andre merker i de litt mer moderate prisklassene som er å anbefalle? Eventuelt butikker som har til salgs.

Publicerat
Er på jakt etter en svs i engelsk stil, har hatt en del merkel og sauer, men vil nå satse på en engelsk produsert. Så lurer egentlig på hvordan kvaliteten er på webley & scott i forhold til merkel. Andre merker i de litt mer moderate prisklassene som er å anbefalle? Eventuelt butikker som har til salgs.

Nu finns det en jävla massa Webley&Scott som snurrar men den vanligaste modellen man ser är 700:an. Vilken är en trevlig bössa om än en smula hafsigt gjord.

I jmf med Kommunistmerklar är det ett mindre underverk att skjuta med. Snackar vi förkrigare - njae då vinner de flesta tyskar för att inte säga alla britter..... Men sett til skjutegenskaperna står de ut rejält, i synnerhet de med 26" pipor och Churchillribba.

Den har dock en svag punkt man ska vara en smula petig med - de har fast ledbult, och en lite olycklig konstruktion på den främre klacken vilket gör att om man dänger ihop den eller pillar på toplvern när man stänger så blir dom lätt glappa. Så ska du hitta en, kolla att den inte är glapp. Det går att åtgärda men det kräver en smula mer jobb.....

Det finns ett knippe hos HuntersHouse i Köpenhamn, några hos Kjells Vapen i Sjöbo, minst en hos Jakt&Friluftsgården utanför Lund bara för att nu nämna några. Privat går en 700 från 3-5000 kr, hos handlarna kan man hitta dem mellan 7 000 och 20 000.

/T

Publicerat
  • Författare

Takk for info, da er det nok langt fra umulig at det havner en slik hos meg utover høsten. Skulle vært på hunters house i sommer, men fant aldri butikken. Så også de hadde noen andre av interesse på nettet.

Publicerat
Takk for info, da er det nok langt fra umulig at det havner en slik hos meg utover høsten. Skulle vært på hunters house i sommer, men fant aldri butikken. Så også de hadde noen andre av interesse på nettet.

Det kommer en test av W&S700 i nästa nummer av Vapentidningen.

/T

Publicerat
  • Författare

Så det var en fin test i vapentidningen som er ute nå også. Må få kjøpt den i morra så jeg får lest den. Er ikke lett å bestemme seg.

Publicerat
Så det var en fin test i vapentidningen som er ute nå også. Må få kjøpt den i morra så jeg får lest den. Er ikke lett å bestemme seg.

Nästa nummer kommer väl ut i början av november.

/T

Publicerat
  • Författare

Må nesten kjappe meg å handle før den artiekkelen kommer ut jeg da, så ikke flere får lyst og prisene stiger!

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Titter veldig mye på guntrader om dagen, og er jo litt skeptisk blitt til Webley & Scott pga ledbulten. Handler jeg fra England så blir det litt vanskelig å sjekke hagla før kjøp. Noen med info om Cogswell & Harrison boxlock? Fant en intresannt i kaliber 16.

Publicerat
Titter veldig mye på guntrader om dagen, og er jo litt skeptisk blitt til Webley & Scott pga ledbulten. Handler jeg fra England så blir det litt vanskelig å sjekke hagla før kjøp. Noen med info om Cogswell & Harrison boxlock? Fant en intresannt i kaliber 16.

Beror på vilken det är.... De har gjort en herrans massa olika.... bilder?

/T

Publicerat
  • Författare

Dette var dessverre alt som stod i annonsen, og ingen bilder.

Cogswell & Harrison 12 gauge Side by Side second hand Shotgun (R/H), £795 @ US$1,315/€881

Licence: Shotgun, Barrel: 30", Stock: 145/8", Chokes: Cylinder & 1/2

Origin: English

Ejection: Ejector, Serial #: 29193

Publicerat
  • Författare

Fant denne nå:

Woodrow 12 gauge Sidelock Side by Side second hand Shotgun (R/H), £795 @ US$1,315/€881

Licence: Shotgun, Barrel: 271/2", Stock: 151/2", Chokes: Improved Cylinder & 1/4, Weight: 6lb.7oz.

Trigger: Double Trigger, Ejection: Ejector, Serial #:

Så jo absolutt intresant ut!

090716193329390-1.jpg

Publicerat
Fant denne nå:

Woodrow 12 gauge Sidelock Side by Side second hand Shotgun (R/H), £795 @ US$1,315/€881

Licence: Shotgun, Barrel: 271/2", Stock: 151/2", Chokes: Improved Cylinder & 1/4, Weight: 6lb.7oz.

Trigger: Double Trigger, Ejection: Ejector, Serial #:

Så jo absolutt intresant ut!

090716193329390-1.jpg

Ahhhh! Me like! Back action med päronlåsar, snyggt!

/T

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Lider fælt av havesyken om dagen, men alle haglene jeg har lyst på har 2 1/2" kammer. Og det gjør meg litt usikker, skal jeg fortsette å lete til jeg finner en med 2 3/4" kammer eller hva skal jeg gjøre... Tenker jo mest på ammunisjons tilgangen, jaktskudd er jo ikke noe problem men til lerduer er jeg usikker. Finnes det lerdueammo tilgjengelig i Sverige eller Norge?

Publicerat
Lider fælt av havesyken om dagen, men alle haglene jeg har lyst på har 2 1/2" kammer. Og det gjør meg litt usikker, skal jeg fortsette å lete til jeg finner en med 2 3/4" kammer eller hva skal jeg gjøre... Tenker jo mest på ammunisjons tilgangen, jaktskudd er jo ikke noe problem men til lerduer er jeg usikker. Finnes det lerdueammo tilgjengelig i Sverige eller Norge?

Det kostar några hundra att dra upp den till 70mm. Och det är inga problem att göra det i 99% av fallen, för i dag är det samma provtryckningstryck på 65 som för 70mm.

Och ja - du kan med vettig choek skjuta stål i dem med, även utan liljan. Så länge vi snackar "normalpatroner" högeffektspatroner ska man däremot ha ett semimagnumprov för.....

/T

Publicerat
  • Författare

Da er det stor fare for at det kanskje blir den Woodrow`en som det er bilde av ovenfor. Så fremt at butikken vil selge til Norge. I stål så blir det aldri noe annet enn standard lerdueammo.