Publicerat September 22, 200916 yr Hejsan. Vet någon av er alla här var man kan köpa ilägg sk. spacers att lägga mellan kolvkappan och kolven. Jag skulle behöva förlänga min Remington 700 ett par cm. Jag vill ha ilägg så jag kan använda orginal kappan och inte behöva dra över någon "strap-on" variant. Eller finns det något annat lämpligt material i handeln man kan köpa och fixa till själv, typ plexi? EJ MIDWAY DÅ DOM INTE KAN HÅLLA LEVERANSTIDERNA. Mvh//Matte.
Publicerat September 22, 200916 yr En svart plastskärbräda torde vara ganska perfekt som material, behöver inte kosta mycket alls och du står för arbetet, dvs den stora kostnaden. Ett par centimeter torde bli tre eller fyra skivor tjock beronde på den kvalité du hittar. /Chris
Publicerat September 22, 200916 yr Kör hårt, tänk på att skär man plasten blir snittytan blank, slipar man in den slutligen blir den matt till halvmatt. /Chris
Publicerat September 22, 200916 yr Författare Jag tar sticksågen och fixar till finischen med sandpapper. Bra tips där också. Synd att tillverkarna inte verkar ha ilägg man kan köpa färdiga. Har inte sett nått iaf.
Publicerat September 23, 200916 yr Författare Hej igen. Nu blev det inte bra detta som jag tänkte göra, då Kappan på min remington inte är platt i bakdelen mot kolven. Jag har ju en plaststock som är ihålig och kudden går en bit in i denna. Så resultatet bli att det blir en kant mellan orginalkappan och ilägget. Jag tänker nog (trots att jag inte vill) köpa en slip-on i vilken jag tänker lägga in en gel-liknande skiva kapad till att passa mot kappan. Ilägget är till för att kunna justera längden. Tror nog att det kanske inte blir så jäkla fult med slip-on som jag först trodde då stocken är i plast. Var kan man köpa slip-on föruton på Midway? Mvh//Matte.
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Går det inte att göra en fördjupning i yttersta iläggsskivan så att det inte blir något glapp?
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Författare Går det inte att göra en fördjupning i yttersta iläggsskivan så att det inte blir något glapp? Tänkte detsamma men tyvärr blir kanten då alldeles för tunn och kommer inte att hålla. Köpte Slip-on från Midway iaf, samt en annan kappa som lättare kan gå att modifiera. (tror jag) Det som är surt med Midway förutom priserna och leveranstiden, (tiden har man ju förståelse för) är att om dom inte har en vara i lager och det anges ett datum när det ska komma in så kan detta ändras så att tiden skjuts fram typ en månad och då har man ju väntat i "onödan" ist. för att köpa på annat ställe. Dom har mycket grejjer samt en hjälpsam personal som är trevliga och tillmötesgående när man ringer. Det är +.