Publicerat November 16, 200520 yr När jag gått igenom alla gamla prylar som jag håller på att sälja upptäcker jag en gammal kartong som jag haft i min ägo i säkert 20 år utan att notera den. I den ligger min avlidne morfars myntsamling. Massor av mynt. Flera 2 kronor från runt 1900. 1 kronor.. Småpengar i olika valörer. Vem skulle kunna hjälpa till med en värdering av denna samling, samt eventuell försäljning? Jag känner ingen som kan ge mig en bra värdering. Ska ta bilder om det är nå´n som vill se.
Publicerat November 16, 200520 yr En bekant till mig kan ALLT om svenska mynt och dess värden. Han somnar med myntböckerna i handen om kvällarna. testa maila honom på streetcruiser@hotmail.com han e snäll å hjälper dig garanterat. Han har även kontakter kanske om du vill sälja. Han heter Jerry å bor i Piteå. Givetvis samlar han själv på mynt sen han lärde sig gå ungefär.
Publicerat November 17, 200520 yr Författare Åhå. Så bra det är med vänner. Kan du inte också höra dig för om han skulle kunna hjälpa mig. Vet inte om jag sitter på en oupptäckt skatt... Kollade lite på Tradera vad de fått för liknande mynt och jag känner mig förväntansfull.