Publicerat September 24, 200916 yr Hej, jag bor i X-län närmare bestämt i Gävle. Jag har en tax som heter Oskar och är 3 år, vilspårchampion och skjutet några rådjur för honom i fjol som var första ses han jagade. Han håller i ca 40 min-2 tim beroende på hur dom buktar. Han år 100% på rådjur (hittils) och vill inte ha honom på annat förutom hjort då. Snäll med folk och stupsäker återgång i baklöpa. Vi kan tänka oss att åka en bit med för att jaga, även en hel helg om det skule vara så. Vi har jaktmarker här uppe i Gävle trakten med så bytesjakter kan vara intressant, kan ju vara fler som gillar att se nya ställen Hör gärna av er vid behov eller om ni undrar över något. MVH Peter & Oskar
Publicerat September 24, 200916 yr Oskar ser ut som en snygg tax tycker jag, kul att han jagar bra dessutom, hoppas han fortsatt är till glädje. Har ju egna rådjurshundar som jag vill ska jaga men har en bekant i Gävle som kanske kan ha användning av Oskars tjänster... Tyvärr tror jag han jagar i Ockelbo! Skicka ändå ett PM till mig med nå't telefonnummer så kan jag förmedla kontakten i alla fall.
Publicerat September 25, 200916 yr Författare Oskar ser ut som en snygg tax tycker jag, kul att han jagar bra dessutom, hoppas han fortsatt är till glädje. Har ju egna rådjurshundar som jag vill ska jaga men har en bekant i Gävle som kanske kan ha användning av Oskars tjänster... Tyvärr tror jag han jagar i Ockelbo!Skicka ändå ett PM till mig med nå't telefonnummer så kan jag förmedla kontakten i alla fall. Hej, är inte Ockelbo vad jag vet granne alldeles med ett vargrevir. Har bara hört av andra att dom inte gärna åker dit pga detta, men jag kanske har fel !! Du kan väl kolla lite mer om detta och höra av dig, ok ? MVH Peter