Publicerat September 25, 200916 yr Är det någon som brukar provskjuta när ni öppnar en ny ask ammunition brukar det vara nån skillnad och isf hur mycket?
Publicerat September 25, 200916 yr skulle nog inte borda vara nån skillnad, annat är det om du köpte senaste ask 1989 ?
Publicerat September 25, 200916 yr Jag vet folk som gör det, jag har aldrig gjort det Men nu har jag köpt min sista fabriks laddade kulammo. /Lasse
Publicerat September 26, 200916 yr Författare Förvånansvärt lite åsikter och tyckande om detta är frågan så urbota korkad eller beror det på vem som ställer den?
Publicerat September 26, 200916 yr Förvånansvärt lite åsikter och tyckande om detta är frågan så urbota korkad eller beror det på vem som ställer den? Frågan är helt berättigad och jag måste nog säga att man bör provskjuta en ny ask även om jag inte gör det. Så då måste det vara frågeställaren Tycker det är dött här inne just nu i alla trådar, varför vet jag inte. /Lasse
Publicerat September 26, 200916 yr Författare Frågan är helt berättigad och jag måste nog säga att man bör provskjuta en ny ask även om jag inte gör det.Så då måste det vara frågeställaren :D Tycker det är dött här inne just nu i alla trådar, varför vet jag inte. /Lasse point taken får väl sluta med mina inlägg NOT!!!
Publicerat September 26, 200916 yr Bruka dra två smällar när det blir en ny ask Alask för att se ifall det gör någon skillnad. Har snart gjort detta i 30 år har inte böhövt skruva på kikaren än på grund av amon. När jag köpte första askarna -04 till 9,3X57 så tog jag och sköt två smällar från bägge askarna ingen skillnad. Men varje gång en ny ask köps så blir det två prov skott. Lasse
Publicerat September 26, 200916 yr Jag tror att avsaknaden av inlägg i tråden, kan bero på att nästan alla vet, att man borde testa 2 skott från en ny ask, dock så är det många som inte gör det och kanske skäms lite för det. Det kan skilja lite mellan askarna, beroende på "ny bacth" eller vad man ska säga av krutet. Man ska ju även provskjuta om en laddning om man handladdar och öppnar en ny burk krut, och här skulle jag vilja säga att det är ännu viktigare då vad jag läst kan skilja en hel del i mellan burkarna. Jag vill även påpeka att jag själv inte handladdar ännu, och kan således inte säga att jag har någon erfarenhet av det, men jag läser ganska mycket och har sållat ut lite "bra att veta" inför min egen premiär som handladdare. Jag brukar testa 2 skott från en ny ask ammo, men det har hänt att man inte har haft tid att göra det, men med största möjliga mån så försöker jag testa 2 skott. MVH Andreas
Publicerat September 26, 200916 yr Författare Bruka dra två smällar när det blir en ny ask Alask för att se ifall det gör någon skillnad.Har snart gjort detta i 30 år har inte böhövt skruva på kikaren än på grund av amon. När jag köpte första askarna -04 till 9,3X57 så tog jag och sköt två smällar från bägge askarna ingen skillnad. Men varje gång en ny ask köps så blir det två prov skott. Lasse Tack för svaret det är ju detta jag efterfrågar, andras erfarenhet Tack även till ajV
Publicerat September 26, 200916 yr Tycker det är dött här inne just nu i alla trådar, varför vet jag inte./Lasse jaktsäsong nu ju tror inte det är någon här inne som hellre sitter hemma vid datorn istället för att vara ute och jaga