Publicerat September 25, 200916 yr Har en sjukling till hund, som fått recept på både vila och Rimadyl ett tag, plus att han inte får bli kall. Börjat fundera på Back On Track-produkter (dopingklassat jag vet, men vi ska inte tävla inom närmaste framtiden), och det vore intressant om någon kan dela med sig av erfarenheter kring det. Produkterna är hemskt poppis i hästvärlden vet jag, men i övrigt är man ju alltid skeptisk till sådana här saker. Någon som provat, och i sådana fall - vad tyckte ni?
Publicerat September 25, 200916 yr Jag har själv inga erfarenheter men jag hörde ett radioprogram om deras produkter för ett tag sen. Tror det var i samband med att dom blev dopingklassade. Det var en forskare som totalt sågade dom jäms med fotknölarna och hävdade att det inte på något vetenskapligt sätt går att bevisa dom funktioner/fördelar som det skrivs om i reklamen. Däremot finns det ju alltid saker som inte vetenskapen kan bevisa ännu som ändå fungerar och det är ju uppenbarligen många som gillar deras produkter. Alltså har jag igentligen ingen aning
Publicerat September 27, 200916 yr Författare Jaså? Ja man får helt enkelt ta till sig alla åsikter man hör, sålla bland dem och bilda sig sin egen uppfattning. Produkterna verkar så poppis, att det borde finnas någon fiffig effekt med dem tycker man...
Publicerat November 20, 200916 yr Är en gammal tråd detta, men jag har inte varit in så mycket på sidan de senaste månaderna... ....jag köpte iaf i höstas ett back on track till min gamling. Hon kunde ibland efter jakt halta på ett bakben. De gick över efter nån dag, men sen kunde det vara samma visa igen vid nästa jakt. Syntes aldrig nått under själva jakten. Även om hon fick ordentlig vila så var det så här. Många hemska tankar hann ju fara genom huvudet för man måste ju givetvis intala sig det värsta scenariot Iaf så ställde jag min egen diagnos att det var muskulärt typ sträckning.. (rådfrågade givetvis även vet ) Jag köpte iaf back on track täcke till henne som hon i början fick ha några timmar då och då även inomhus. Numera får hon ha det nån timma innan jakt och nån timma efter jakt. Har inte sett tillstymmelse till haltning. Om det är täckets förtjänst eller om skadan läkt ändå vet jag inte, men jag kommer då deffenitivt att fortsätta använda täcket på henne iom att hon inte skall tävla nått mer i sitt liv!
Publicerat Januari 14, 201016 yr Tjejen har använt Back On Track till hästen och är överförtjust. Nu tjatar hon på mig att måste skaffa ett till hunden också...
Publicerat Januari 14, 201016 yr Har Back on track till våra hundar. Vet inte om det fungerar då vi inte har haft några problem med hundarna men själva täcket är bra och sitter fint på hunden, bättre passform än många andra täcken. Har en Back on track krage till min egen inda nacke och tycker mig känna att den lindrar... Hörde att dopingklassningen är borttagen.