Publicerat September 26, 200916 yr Har en brno cz 452 22lr som jag ämnar att bygga om och börja skjuta viltmål med, Men de börjar bli trångt i sex rumman och jag vill inte låsa upp en plats för ett vapen som inte kommer att ämnas för jakt, Något mer. Då de inte har jagats med de 2 sista åren. Vad krävs är medlemm i jrf och Swe jägarförbundet, och 3 klubbar. behövs de någe mer? De som ska göras på bössan är Ställa trycke till 0,5 kg tror ej de kommer gå så får nöja mig med 0,75 i värsta fall Bytakolv och plast bädda Göra en tyngre pipvikt som är mindre och håller reglementet Nytt sikte och montage (vet ej vad de blir tips motages tacksamt) vet inte vad reglemente säger om förstoring? Mvh s
Publicerat September 26, 200916 yr Det enda jag har behövt när jag sökt målskyttelicens är att komplettera den vanliga licensansökan med ett föreningsintyg http://www.aksf.se/foreningsintyg.pdf
Publicerat September 26, 200916 yr Stämmer som Ehnebom skriver, men undrar om det inte vore mer värt att skaffa en beggad grisbössa istället för att bygga om din??? Brukar gå att hitta fina Anchütz på Blocket bla.
Publicerat September 26, 200916 yr Håller med om att köpa en riktig bössa isåntfall, annars blir det som att skjuta skeet med en trapbössa eller rally med en banbil. Det funkar, men är långt ifrån ultimat Jag har en Anschütz 1408 ED Super, och den är gudomlig att bara hålla i. Långt ifrån en vanlig jaktbössa
Publicerat September 26, 200916 yr Håller med om att köpa en riktig bössa isåntfall, annars blir det som att skjuta skeet med en trapbössa eller rally med en banbil. Det funkar, men är långt ifrån ultimat Jag har en Anschütz 1408 ED Super, och den är gudomlig att bara hålla i. Långt ifrån en vanlig jaktbössa Jag köpte en Anschutz M54 och köpte sedan till en 1907 stock och vips var det en bra viltmålsbössa.
Publicerat September 27, 200916 yr Håller med om att köpa en riktig bössa isåntfall, annars blir det som att skjuta skeet med en trapbössa eller rally med en banbil. Det funkar, men är långt ifrån ultimat Jag har en Anschütz 1408 ED Super, och den är gudomlig att bara hålla i. Långt ifrån en vanlig jaktbössa Vad kostar en sådan ny? förn är jag skulle köpa 22a så valde jag mellan Anchutz 1416 (1451beg) Brno 452 453 Marlin 25N Det vart 452 pga bäst precision och kontra pris med snabb ammunition där av valet. Vad kör ni med för gluggar och förstoring hittar inge om förstoring i reglementet?
Publicerat September 27, 200916 yr Vet inte vad dom kostar ny, gav 3500 begagnad för min med koffert och lite olika pipförlängningar, vikter samt bakkappsplattor. Kikaren som sitter på är en Fontain 3-9, ska bytas mot nått lite exklusivare när jag får tid och lust