Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken Gps ska man välja?

Featured Replies

Publicerat

Frågan är som rubriken lyder, vilken ska man välja, fördelar nackdelar osv...

Publicerat

Vad ska du ha GPS`en till? Tänkte du pejla hund? Plocka svamp? Lägga nät på havet?

Publicerat
  • Författare

Jakt och allmänt friluftsliv är det väl tänkt till, har ingen hund och kommer förmodligen aldrig skaffa en heller.

Publicerat

Jag har en Magellan triton 500. Använder den för att orientera mig då jag är och går på okända marker och för att se hur långt jag egentligen gått under dagen. -_-

Jag är riktigt nöjd med både navigatorn och kartan hitills iallafall. Beställde den på addnature.se, dom hade något erbjudande så kartan följde med om man köpt en gps. Jag rekommenderar den starkt.

>Det som gjorde att jag köpte en magellan istället för en garmin var huvudsakligen att jag bor på gränsen mellan två kartor hos garmin men inte hos magellan.

Publicerat

Jag använder en grmin csx 60. Funkar bra till det mesta och är enkelt att använda. Att jag valde garmin före magellan var främst att kartorna till Garmin är billigare.

Publicerat

Varför inte skaffa en Garmin astro handenhet? Om du ska jaga med någon som har hund och astro då kan du följa jakten från passet:) Det är det många i min närhet som gjort:)

Publicerat
Varför inte skaffa en Garmin astro handenhet? Om du ska jaga med någon som har hund och astro då kan du följa jakten från passet:) Det är det många i min närhet som gjort:)

Ett utmärkt förslag, så skulle jag ha gjort.

Tomas

Publicerat
Ett utmärkt förslag, så skulle jag ha gjort.

Tomas

Dito, vi är flera som jagar ihop o kör med Astro. Riktigt roligt o stå på pass, man är uppdaterad hela tiden om vart hunden befinner sig.

Publicerat
  • Författare

ja astron hade varit riktigt najs, men den kostar ju 6995:- och det känns ju lite i överkant.

Publicerat
ja astron hade varit riktigt najs, men den kostar ju 6995:- och det känns ju lite i överkant.

nja, köpte min astro förra veckan för 5995:- med halsband. Bara handenheten skulle dom ha 4995:-!

Är hel nöjd med den=) kul som tusan att ha koll på allas hundar när man sitter på pass. Plus när man går själv.

Rekomenderas!!

Publicerat

Inte om man köper bara handenheten!!!!!!! Tror den finns för under 5000 men jag vet inte mer om de:) Men om jag skulle köpa en GPS idag och inte hade någon hund skulle jag köpa en sådan;)

Publicerat

går att köpa bara handenheten för ca 5000.

Publicerat

men det låter som på handlarna att priset ska gå upp med ca 1000:- på det som kommer in nu.

Publicerat
  • Författare

ja just ja, man har ju ingen användning av halsbandet.

Men hur är funktionerna om man jämför med 60 csx, är det samma gps?

Publicerat
ja just ja, man har ju ingen användning av halsbandet.

Men hur är funktionerna om man jämför med 60 csx, är det samma gps?

det är exakt samma gps i grunden

Publicerat

Äh va faan köp dig en astro du med ^_^

Publicerat

Hade en Magellan Triton 2000 men sålde den då jag numera använder min mobiltelefon Nokia E71 med Tracker Hunter.

Då kan jag också få koll på jakthundarna :-)

Tycker numera att en GPS bara skulle betyda extra utrustning då man ju alltid har med sin mobiltelefon.

/Fredric

Publicerat
men det låter som på handlarna att priset ska gå upp med ca 1000:- på det som kommer in nu.

Jasså e det säkra källor?? och vars har du hitta din astro för 5999???

Publicerat
Jasså e det säkra källor?? och vars har du hitta din astro för 5999???

Utpriset är ca 6995:- för en med hundhalsbandet.

annars 4995:- utan halsbandet.

Hylte lantmän har med halsband för 6495:- inkl. skogsantennen och magnetfoten för biltaket.

Samma i Lindesberg hos Jakto.se

6995:- inkl halsband och skogsantennen samt magnetfoten.

Lycka till... B)