Publicerat September 26, 200916 yr Hej, Jag behöver nya baser till min Hva 1640 och funderar på vad jag ska välja. Har hittat info om att Weaver S46/55 och S35/25 ska passa. Tittar man i listorna för olika gevär verkar S402 och S40A motsvara S46 och S35 men i förlängt utförande. När det gäller Warne har jag sett rekommendationer om S898/828. Samtidigt var det någon som beställt nya sådana och då passade dessa inte pga att de nya var bredare vilket gjorde att anläggningsytan mot lådan inte riktigt stämde. Vet inte men det är möjligt att S902 är en förlängd variant. Är det någon som har efarenhet av vilka baser som passar? Verkar som om det blir problem ibland ... Hälsningar, Mikael
Publicerat September 2, 201015 yr Hur gick det? Har själv en 1640 där jag har för stort ögonavstånd, och skulle helst vilja slippa kapa kolven...
Publicerat September 10, 201015 yr Författare En yrkesskola ska tillverka en hel skena till mig. Vet inte om de klarar av uppgiften. Det har tagit ett tag men första prototypen var hyfsad men sedan har jag inte hört något.
Publicerat September 10, 201015 yr Tror jag löste det ändå... Hittade weavers förlängda ringar som gör att jag kan behålla de baser som redan är monterade och ändå få ett rimligt ögonavstånd... jag var annars ute efter att "förlänga" främre basen för att kunna flytta bak kikaren ett par cm. Det verkar som om M98 lådan (åtminstone på 1640) är ovanligt lång? http://www.racerback.se/weaver-ringar-extensions-p-181.html