Publicerat November 17, 200520 yr Är det någon som varit med om en vapensprängning eller liknande ? Jag har bara sett vapen som varit med om det och som dom har sett ut.
Publicerat November 17, 200520 yr Har sprängt en hagelbössa och en pistol. Hagelbössan sprängde jag när jag var 16 med hemmaladdad ammunition och pistolen sprängdes pga defekt ammunition(semi-fabriksladdad). MVH Håkan
Publicerat November 17, 200520 yr Köpte färdig plugg från en "laddfirma"....... Bra överladdat uppenbarligen........... MVH Håkan
Publicerat November 17, 200520 yr Håkan, hur gick det för dig då??, skador? eller vart det bara psykisk skada...: ... Hur såg bössan ut?? sprack pipan eller? berätta lite mera kanske har du nån bild eller så``??``
Publicerat November 18, 200520 yr Inga skador. Hagelbössan var en mirokue över/under och det var underpipan som sprängdes. Överpipan sköts loss och framstocken blev småflis. Det kändes som om någon tog ett en meters plattjärn och drog mig en bra smäll över vänsterhanden. Glocken så gick hela smällen rakt upp och återigen kändes det somom någorn dorg mig en smäll över fingrarna med ett plattjärn. MVH Håkan
Publicerat November 20, 200520 yr Inga skador.Hagelbössan var en mirokue över/under och det var underpipan som sprängdes. Överpipan sköts loss och framstocken blev småflis. Det kändes som om någon tog ett en meters plattjärn och drog mig en bra smäll över vänsterhanden. Glocken så gick hela smällen rakt upp och återigen kändes det somom någorn dorg mig en smäll över fingrarna med ett plattjärn. MVH Håkan Lite läskit sånt där....det är nog fort gjort att spränga bort nått finger...eller ännu värre hela handen... när jag tog jägarexamen fick vi se på en pipa från en 22lr..det var en tjock matchpipa och mitt på var det en bulle med en spricka mitt i....trodde aldrig att en 22lr hade "power" nog att göra nå sånt på en såpass tjock pipa...