Publicerat September 27, 200916 yr Såg en annons om jämthundsvalpar där det förekom både SJ(lö)CH och SJCH hos anfäderna, vad är det för skillnad (om det är nå'n) och finns det fler titlar som rör jakten?
Publicerat September 30, 200916 yr Såg en annons om jämthundsvalpar där det förekom både SJ(lö)CH och SJCH hos anfäderna, vad är det för skillnad (om det är nå'n) och finns det fler titlar som rör jakten? SJ(lö)ch betyder att det är en löshundschampion, en ganska ny beteckning...finns även ledhundschampionat.
Publicerat September 30, 200916 yr hettadde en annons i en tidning idag på Taxar,, stog sj(d)ch då undrade jag vcad de stog för
Publicerat September 30, 200916 yr Författare SJ(lö)ch betyder att det är en löshundschampion, en ganska ny beteckning...finns även ledhundschampionat. OK, tack! Så en "gammal" SJCH kunde vara antingen löshund eller ledhund då?
Publicerat September 30, 200916 yr Författare hettadde en annons i en tidning idag på Taxar,, stog sj(d)ch då undrade jag vcad de stog för D'et står för drevchampion till skillnad från SJ(gs)Ch eller SJ(gf)Ch som är grytchampion rävsprängare eller förliggare.
Publicerat Oktober 1, 200916 yr OK, tack! Så en "gammal" SJCH kunde vara antingen löshund eller ledhund då? gamla sjch gäller löshund tror jag. Ledhundsproven är nog ett ganska nytt påfund,inte helt säker på vilket år detta infördes
Publicerat Oktober 24, 200916 yr hettadde en annons i en tidning idag på Taxar,, stog sj(d)ch då undrade jag vcad de stog för om ja inte är ute och cyklar så är de drev championat, taxar kan även bli viltspårchampion..