Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

marlin 1895gg 45 70

Featured Replies

Publicerat

Hej på er!!

Blev medlem för 1 minut sedan,o hoppas nu att ngn eller några kan ge mig några tips om detta vapen, det är så att jag sålde min gamla bössa för 1 vecka sedan! o tog o beställde en Marlin 1895 gg 45 70. HAr alltid velat prova en bygel o tog nu chansen, jag går både med hund o passar, inget långhållsvapen vet jag!!o av alla älgar jag skjutit på pass så har dom flesta varit nästan i nödvärn :D tänkte även jaga rådjur/räv o bäver med den, är också handladdare. Tacksam för svar! /Peppe

Publicerat
Hej på er!!

Blev medlem för 1 minut sedan,o hoppas nu att ngn eller några kan ge mig några tips om detta vapen, det är så att jag sålde min gamla bössa för 1 vecka sedan! o tog o beställde en Marlin 1895 gg 45 70. HAr alltid velat prova en bygel o tog nu chansen, jag går både med hund o passar, inget långhållsvapen vet jag!!o av alla älgar jag skjutit på pass så har dom flesta varit nästan i nödvärn B) tänkte även jaga rådjur/räv o bäver med den, är också handladdare. Tacksam för svar! /Peppe

Nya riktmedel (Ghost ring) och ny avtryckare så är bössan klar!

Min bössa håller 3 cm på 100 meter med kikarsikte, men med rödpunktsikte klarar jag ungefär en handflata på samma avstånd.

Publicerat
  • Författare
Nya riktmedel (Ghost ring) och ny avtryckare så är bössan klar!

Min bössa håller 3 cm på 100 meter med kikarsikte, men med rödpunktsikte klarar jag ungefär en handflata på samma avstånd.

oki!! ja jag har luskat lite o tycker det verkar vara en bra bössa, när du säger byta trycke!! är det Timney eller bold du menar eller nått annat?? /peppe

Publicerat

du har valt en bra bössa som du kan skjuta älg på 150m+

rådjur är den väldigt bra till, ingen köttförstöring utan ett stort hål bara

men kan inte rek, den till bäver för du får genom skott

sedan kan man ju gjuta kulor till den och då öppnar sig en ny värld

mvh, samme

Publicerat
  • Författare
du har valt en bra bössa som du kan skjuta älg på 150m+

rådjur är den väldigt bra till, ingen köttförstöring utan ett stort hål bara

men kan inte rek, den till bäver för du får genom skott

sedan kan man ju gjuta kulor till den och då öppnar sig en ny värld

mvh, samme

oki TACKAR för svaren!!, ja ladda har jag gjort ett tag!! men gjuta kulor har jag aldrig gjort, som du skrev samme som en ny liten värld öppnar sig här!! :rolleyes: hittade allt för sent allt som skrivits här om marlin 45 70, men efter att ha läst en del såå verkar det som att det ska bli en rolig utmaning att ta sig an bössan. Jag tänkte nog både ha ghost ring o en kikare!! picatinny! vart i usa kan jag beställa dom?? ngn skrev att dom inte skickade hit dom längre!??? Tack för länken till trycken mm

/peppe

Publicerat
picatinny! vart i usa kan jag beställa dom?? ngn skrev att dom inte skickade hit dom längre!???

Bump... :P

B)

Publicerat
oki TACKAR för svaren!!, ja ladda har jag gjort ett tag!! men gjuta kulor har jag aldrig gjort, som du skrev samme som en ny liten värld öppnar sig här!! :lol: hittade allt för sent allt som skrivits här om marlin 45 70, men efter att ha läst en del såå verkar det som att det ska bli en rolig utmaning att ta sig an bössan. Jag tänkte nog både ha ghost ring o en kikare!! picatinny! vart i usa kan jag beställa dom?? ngn skrev att dom inte skickade hit dom längre!??? Tack för länken till trycken mm

/peppe

Det är problematiskt att som privatperson beställa vapendelar och vapenrelaterade prylar från staterna numera, detta pga jänkarnas restrektioner mot export av dylikt.

Om man inte har en bekant i USA som kan hjälpa en , så är det svårt tyvärr.

Midway Sverige har i stort sett allt till Marlin, dock är dom dyra på det mesta..men man har ju inte mycket val.. <_<

Publicerat
picatinny! vart i usa kan jag beställa dom??

Nu har jag kanske missat något här, men tillverkar inte weaver något liknande? De verkar ju iaf inte vara så svåra att få tag på <_<

Publicerat
Nu har jag kanske missat något här, men tillverkar inte weaver något liknande? De verkar ju iaf inte vara så svåra att få tag på B)

Köp ett XS sight system. Då har du både ghostring och skena med många valmöjligheter till kikarplacering. Dvs samma som Marlin 1895SBL har original. Jag har själv deras ghostring och deras scout-skena. Dock har jag ingen kikare än då det inte finns så mycket att välja på och min ekonomi inte tillåter en leupold i dagsläget. Har dock haft min rödpunkt monterad och det har fukat bra.

Edit: Jag har även en weaver skena liggandes men då går det inte montera ghostring och skenan i sig känns (och är) billig och då har man bara ett läge man kan fästa kikaren i och det ser inte snyggt ut heller tyvärr. Du kan få köpa min om du ändå vill ha en.